Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Hälsomässa i Rättvik

Kategori: Barn & Familj

Efter mässan i Smedjebacken bokade jag snabbt in nästa mässa. Det var ju riktigt roligt! Hörde från flera håll att Hälsomässan i Rättvik var bra, så jag bokade plats. När mamma och pappa hörde detta bestämde vi att de hänger med och hyr husbil och får sig en liten semestertripp på höstkanten i vackra Dalarna.

På torsdag eftermiddag kommer pappa med husbilen för att hämta min packning. När jag sprungit några vändor med grejer, ser pappa ganska skeptisk ut, är det mycket mer som ska med? Bara några kassar till! Efter några vändor till känner jag mig nöjd.

Efter att ha lämnat Noah på dagis styrde på kosan mot Rättvik. Jag hamnade i passagerarsätet (kan ha sin fördel att ha anlag för åksjuka). Mamma satt inklämd bakom ett bord i en soffa med spikrak rygg. Erbjöd mig att byta, men det fick jag inte. Tjatade inte ska jag erkänna, vet inte om jag kunnat klämma mig in där ens.

Som vanligt när familjen Hall är ute och åker är vi ute i god tid. Så vi hann till campingen, checka in, laga mat, äta och mata änderna innan det var dags att åka och packa upp på mässan. Vi blev visade till vår plats och sen bar vi grejer, mer och mer och lite mer. Arrangören stod och kliade sig på hakan, ni har rätt mycket grejer, jag tror att vi flyttar på er. Efter lite logistikproblem löste de detta och fick RN perfekt plats med lite lugn och ro.

Blev väldigt nöjd med resultatet. Mamma hade även med sina hantverk sim bidrog till ännu högre mysfaktor i montern. Efter nån timme kände vi oss klara och återvände till campingplatsen. Efter ett samtal till husbilsägaren fick vi fart på tv'n, kvällen var räddad - Doobidoo.

Morgonen startade tidigt. Tidlistan framlagd, laddad som bara den började besökarna komma. Tog bara någon minut innan jag insåg att det var massa "kändisar" där. Folk som varit där i flera år och hade sina trogna kunder. Men på eftermiddagen släppte det och listan fylldes på. En härlig känsla när människor går från montern med ett leende. Många olika typer av personer dök upp hos mig och jag fick med mig massor av nya erfarenheter och lärdomar. På kvällen var jag på ljusfest, går inte ens att beskriva med ord. Musik med övertoner, healingsounds, och en föreläsning som definitivt inte går att återge. Mäktig upplevelse.

Söndagen var extremt lugn. Jag och mamma gick på storseans med Jörgen Gustavsson och som vanligt blev jag utvald. Kan inte minnas någon seans där jag inte fått något budskap.

Nät klockan var 16.15 var den effektiva familjen Hall färdigpackade och på väg hem. Med gps:en påslagen började resan. Den här gången ville den ta oss en annan väg, lydiga som vi är gör vi som gps:en säger. Så mot Leksand bär det av. Har någon av er fastnat i en stad? Mycket märklig känsla. Bron som gps:en ville ta oss över renoverades. Hur vi än körde hamnade vi på samma plats. Kändes lite som filmen. Måndag hela veckan. Jag och pappa var galet roade, mamma, inte så mycket. Hon satt och muttrade att vi inte var kloka och att hon varken skulle åka husbil eller besöka Leksand igen om vi någonsin kom därifrån. Jag lugnade henne, mamma jag lovar att vi kommer hem, i alla fall till jul för bron ska vara klar den 15:e december, vi missar Lucia men jul hinner vi med! Tror inte det tröstade henne..?!

Efter att ha kört på grusvägar, sett Siljan från olika perspektiv och centrala Leksands alla gator hittade vi ut! Jubel och hurrarop. Vi förirrade oss i ännu ett litet samhälle utanför Leksand, då fick vi nog av gps:er. Så med lite old fashon skyltläsning tog vi oss vIdare.

Resten av resan var rena barnleken.

Tack för en underbar helg

// Anette

Kommentarer


Kommentera inlägget här: