Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Tung tuff period

Kategori: Fotboll

Det är en gigantisk utvärdering som ska sammanställas efter cup-, mäss- och danshelgen.
Folk kan vara lika grymma som korkade - obegripligt.
Flera av de som kritiserar säger emot sig själva och man är bara fega.
I torsdags skickade en grupp föräldrar ett brev till mig personligen och till styrelsen. Jag valde att själv svara på brevet - precis som de ville... publicerat på klubbens kanaler (hemsida och facebooksida).
Det medförde att mängder av människor stöttade mig och kritiserade hårt föräldragruppen som skrivit under brevet.
Då kom ett svar på mitt svar som de bad tillförordnad ordförande att publicera på samma kanaler - kritiken mot dem ökade och de fick ti.ordförande att radera allt på både hemsidor och facebooksida.
Jag sms-bombades: "Fega jävlar, nu när De kritiseras vill de lägga locket på" - var de vanligaste sms:en jag fick ta emot.

Nu har jag hunnit gå igenom utvärderingarna från eventhelgen.
Tveklöst håller de en röd tråd, den kritik jag felaktigt fått ta emot från (ca åtta stycken) föräldrarna kommer alla från samma föräldragrupp - det är med andra ord enkelt att läsa ut att hon som skulle informera denna grupp föräldrar valt att informera på Sitt eget sätt, efter egna åsikter.
Hon har funnits med på möten så inget är nytt för henne.
Det är alltså Hon som ska lyftas fram som kvinnan som fick "min bägare att rinna över" så jag tvingades till det egna beslutet att lämna föreningen.
Det är henne alla fotbollstjejer ska skylla på om tjejfotbollen avslutas i kommunen, det vill säga om deras tillhörighet där de har fullt fokus på sig läggs ner, eller slås samman med killarnas förening.
Det är Hon och inte Jag som bör hängas ut - som hon med hjälp av sju andra valde att göra offentligt.
För att sedan själva kritiseras och få ti.ordförande att plocka bort allt offentligt - för Då var det inte okej med offentlig uthängning.
Hon och ett äldre syskonpar är föreningens farligaste personer - hoppas övriga är tillräckligt starka för att stoppa dem.
De är mobbare.
De är farliga, inte bara för föreningen utan för hela kommunen.
Hemska människor ger jag inte mycket för - nu fick de bort eldsjälen ur klubben.
Tidigare har de fått bort kanslisten, fått ner avgifterna och ställt till en del annan oreda.
Vad lyckas de med nästa gång?
Det får jag bara höra om, jag behöver inte längre vara den folk spyr galla över.
Jag har ägnat föreningen hela min själ, jag har länge bett om hjälp men inte fått någon hjälp - när folk sen väljer att attackera mig offentligt... nej, då räcker det för min del.
Tung tid.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: