Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Kom hem i måndags

Kategori: Barn & Familj

Så efter nästan en vecka kom under måndagen Hugo hem - efter en hjälte- och kämpainsats på sjukhuset efter operationen förra tisdagen.
Tiden på sjukhuset har varit prövande för honom och för Anette, som bodde där hela vistelsetiden.
Redan på tisdagseftermiddagen var det full fart på Anette, som satte sig på tåget till Stockholm för utbildningsdagar - med hemkomst under torsdagskvällen.
Därför valde Hugo att bo hemma hos mormor och morfar när han lämnade sjukhuset, så än har han inte varit hemma hemma.
Men han gör framsteg hela tiden och det är supercoolt.
Han är verkligen en riktig tuffing.
 
Noah har under den här perioden fått extra mycket tid tillsammans med sina dagiskompisar, eftersom undertecknad har arbetat.
Ibland har han toksaknat mamma och Hugo, ibland har han bara saknat. Men mestadels av tiden har det gått mycket bra - han är en vild kille med enorm egen vilja, men han är också en riktig goding.
 
Och Sanna ringde mig från Örebro igår, det var jättekul att hon gjorde det... det händer, typ, aldrig... och hon mår Bra.
 
Lovisa härjar på som vanligt med skola, fotboll och handboll... hon är inte helt olikt mig... ofta går det långsamt och stilla, sen kan det vara full fart och många bollar i luften.
 
Min tisdag slår nästan rekord i effektivitet, apropå många bollar i luften. Det var både glädje och sorg under dagen, många beslut som togs och genomfördes - både tunga och glädjande. Bland annat fick en ledare i föreningen avsked och ett lag som befarades läggas ner fick nytt liv och lever vidare en säsong till.
Samtidigt har jag gjort enormt intressanta men tunga och ledsamma intervjuer till tidningen - dessa rekommenderar jag dig att läsa när de kommer ut. Fäller du en tår eller fler har jag lyckats med texterna.
 
Texterna ja... jag är extremt sugen på att färdigställa min bok... men jag behöver en (minst) 1-2-veckorsresa för att komma vidare.
Boken kommer bli tjock, läsvärd, om inte hela boken är perfekt så blir intressanta kapitel så den passar för alla, massor av bilder... dramatik, historik, kunskap, glädje, sorg... ja, den kommer ha precis allt som en bok ska ha.
När den publiceras måste du vara snabb att köpa för första upplagan kommer gå åt som vaniljglass på en solig sommaräng.

Kommande speakeruppdrag:
 
2 april kl. 16.00 Sundsta Sporthall
Hellton - Trean i Allsvenskan (kval till Elitserien 2016/2017, match 2 i bäst av 3)
3 april kl. 13.00 Stora Valla
Degerfors - Athletic FC United (premiär i Superettan 2016)
ev 9 april kl. 16.00 Sundsta Sporthall
Hellton - Trean i Allsvenskan (kval till Elitserien 2016/2017, match 3 i bäst av 3)
16 april kl. 15.00 Stora Valla
Degerfors - IK Frej Täby (Superettan 2016)
17 april kl. 15.00 Tingvalla IP
QBIK - Hammarby IF DFF (premiär i Elitettan 2016)
 
// Dennis

Kommentarer


Kommentera inlägget här: