Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Queen B gick på knock

Kategori: Film & Musik

Under tisdagskvällen befann sig underbara Anette och jag oss på Sveriges nationalarena för herrlandslaget i fotboll.
Men den här gången var det inte fotboll på Friends Arena.
Queen B var på besök.
Världens nu största pop/soul-artist - Beyoncé.




Med en gigantisk kub på scenen och en mindre scen mitt i publikhavet (cirka 50 000 människor) fullständigt knockade stjärnan allt och alla - från första till sista låten i den cirka 120 minuter långa (läs: alldeles för korta) konserten.
- Detta var den mäktigaste show jag någonsin varit på. Och då har jag haft förmånen att ha sett band/artister som Iron Maiden, Kiss, AC/DC, Metallica, Bruce Springsteen, Britney Spears, Elton John och många, många fler...
Wow!
- Shit, det var häftigt, sa Anette efteråt.

Ja, minst sagt.
Mäktigt.
Queen B levererade inte bara, hon fullständigt blåste ur alla åskådares andetag.
Om Michael Jackson var popvärldens "King of pop" - är Beyoncé numera världens "Queen of pop"!

Ps. För mig finns det inget som slår en livekonsert med Bruce "The Boss" Springsteen. Men skulle Bossen kasta sig in i samma genre som Beyoncé vore han chanslös. 😂😂

// Dennis

Kommentarer


Kommentera inlägget här: