Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Åtta av tretton är bokade - hjälp behövs

Kategori: Barn & Familj

Redan har det gått en vecka av tre av semestern.
Den inleddes med en enorm röjning av kontoret på andra våningen i huset - aldrig tidigare har jag kastat så mycket eller flyttat ut så mycket som jag gjorde under tre effektiva dagar.
Härligt.
Men det återstår ytterligare en-två dagars finlir innan det faktiskt går att säga att röjningen är klar och man otroligt nog kan kalla rummet för ett kontor, eller "pojkrum" om man kikar på ena hörnan av rummet som går helt i Liverpoolfärger.
 
Jag har haft en hel del egentid med Noah och det har varit underbart. Till exempel kan jag berätta om hans glädje under våra fem timmar på Leos går inte att beskriva, måste upplevas. Jag kan säga att lillkillen var både svettig, törstig och riktigt, riktigt trött när vi åkte därifrån.
Sådana fina lekställen fanns inte när vi var barn - vi fick aktivera oss själva vi.
 
Ledighet innebär också tid för tankar och tankar brukar innebära idéer för min del - så i höst/vinter blir det både danser, mässa och fotbollscup.
Jag utgår hårt med tre arrangemang under samma helg (19-20 november).
Anette är självklart inte inräknad som funktionär, ingen annan heller - men om någon vill hjälpa till... alla gånger eller enstaka gånger är det naturligtvis välkomnande.
 
Kika på arrangemangsschemat nedan och rita in i din agenda när du vill vara med - meddela mig sen så jag vet vem och vilka jag kan räkna med från gång till gång (särskilt efterstädning och entré är jag i hjälpbehov med):
 
19/11 Dans, Backstage med Gwendolyn Tellfors (från Karlstad), Sannerudsskolan, Kil (B-hallen)
19-20/11 Livsglädjemässan, Sannerudsskolan, Kil (Skolans korridorer)
19-20/11 IF Kil Cup 2016, Sannerudsskolan, Kil (A-hallen) + Fageråshallen, Fagerås
26/11 Dans, Ninnas Orkester (Trelleborg), Sannerudsskolan, Kil (B-hallen)
  3/12 Dans, Thoniez (Skåpafors, Vänersborg, Lidköping), Sannerudsskolan, Kil (B-hallen)
10/12 Dans, Freqvens (Mellerud), Sannerudsskolan, Kil (B-hallen)
17/12 Dans, Reset (Karlstad), Sannerudsskolan, Kil (B-hallen)
  7/1  Dans, (Boknas snart), Sannerudsskolan, Kil (B-hallen)
14/1  Dans, Löpsjötorparns (Katrineholm), Sannerudsskolan, Kil (B-hallen)
21/1  Dans, (Boknas snart), Sannerudsskolan, Kil (B-hallen)
28/1  Dans, Rivalerna (Vadstena), Sannerudsskolan, Kil (B-hallen)
  4/2  Dans, (Boknas snart), Sannerudsskolan, Kil (B-hallen)
11/2  Dans, (Boknas snart), Sannerudsskolan, Kil (B-hallen)
18/2  Dans, (Boknas snart), Sannerudsskolan, Kil (B-hallen)
25/2  Dans, Strike (Hudiksvall), Sannerudsskolan, Kil (B-hallen)
 
Preliminära ideella arbetstider:
Jag räknar med att min arbetsdag per danslördag innebär kl. 14.00-24.00
Du som kan/vill hjälpa till med att ställa iordning plus bygga scen, innebär 15.45-18.00
Du som kan/vill hjälpa till i entré/försäljning, innebär 18.00-22.00
Du som kan/vill hjälpa till med städning, innebär kl. 21.30-23.00
 
Åtta av tretton dansband är hittills bokade:
 
19 november
 
26 november
 
3 december
 
10 december
 
17 december
 
14 januari
 
28 januari
 
25 februari
 
I morgon lördag till söndag blir det semester. Då gör vi både Ullared och Vallarna, Anette, Lovisa, Hugo och jag.
 
 // Dennis

Kommentarer


Kommentera inlägget här: