Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Tänker: "Och detta var tacken det!?"

Kategori: Barn & Familj

(UPPDATERAD)
I går hölls det ett möte efter allt negativt som hänt den senaste tiden.
Jag deltog så klart inte, men har fått rapporter från olika håll.
Mötet ska ha gått lugnt till - skönt...
Sen har det (naturligtvis) pratats om mig, både gott och ont - inte oväntat.
Inte heller oväntat att mötet lyfte upp Brevet från föräldragruppen - däremot ska inte utvärderingen som jag arbetat hårt med att sammanställa i över en vecka ha kommit på tal. Samma/liknande ord som fick mig att känna mig tvingad att kliva åt sidan stod i utvärderingarna som det stod i Brevet.
Det som ska ha sagts var bara: "Han valde att lämna innan Brevet hade skickats".
 
Alltså, underförstått ett försök till att "rentvå" gruppen som fått ta emot kritik och istället vända situationen till att jag valt detta på egen hand - innan de lämnat in sitt Brev.
Tråkigt att de inte står för sina handlingar och för att de själva ville att det Öppna brevet skulle publiceras på klubbens kanaler (hemsida och facebook).
Naturligtvis fick de som de ville (läs mer i tidigare blogginlägg).
 
Nu fick gruppen återstående styrelse att säga "att det inte var deras avsikt utan bara som ett brev till styrelsen" - jag saxar vad de skrev som avslutning i det Öppna brevet - så får du själv avgöra om du tolkar det på samma sätt som jag gjorde eller på deras sätt:
"Vore tacksam om dessa frågor kunde beröras för att undgå spekulationer.
Svaret kan förslagsvis delges via någon utav de informationskanaler som föreningen har att tillgå för att uppfattas som helt transparanta i sin belysning av ämnet."
Jag har varit i kontakt med experter om innehållet i Brevet.

Dessutom lyftes det upp att jag skrivit om situationen i den här bloggen - det gör mig inget, för det är inget hemligt. En blogg är en offentlig dagbok och jag får så klart skriva i stort sett vad jag vill.
Jag har också ombetts ta bort inläggen i bloggen, precis som gruppen fick bort det de själva ville ha publicerat i klubbens kanaler.
 
Naturligtvis är och har det varit en tuff period för mig de senaste veckorna.
Först kämpade jag ensam dag och natt i tre månader för att få till tre event på samma helg - som du vid det här laget vet mest skulle gynna fotbollsföreningen.
Under sista veckan sov jag kanske tio timmar sammanlagt på sju nätter.
Jag var först på plats fredag, lördag och söndag under eventhelgen - jag var sist att lämna fredag, lördag och söndag.
Det var till och med jag som endam fick lasta på de sista säckarna med skräp och i ösregn åka till idrottsplatsen för att mötas av att containern var full.
Jag jobbade hemma på söndagskvällen med att lasta ur och sortera släpvagnen, garaget och förrådet.
Sen sov jag i 21 timmar i sträck.
Innan jag möttes av utvärderingarna - främst skrivna av samma föräldragrupp som undertecknat det Öppna brevet samt en del andra av föräldragruppen påverkade människor.
 
Bland annat ifrågasattes mitt fokus under eventhelgen... motfråga, de som inte var där alls - var var deras fokus... bland annat anklagades jag för att utnyttja gratis arbetskraft för privat företags vinning... i samma ämne ifrågasattes jag som person om jag var rätt person att leda föreningen när jag i deras ögon utnyttjade föreningen för att driva mitt egna företag...
Så enorma påhopp som den som känner mig bara skrattar åt - föräldragruppen borde också känna mig bättre än så...
Men nu har de kvarvarande fått en massiv lista på allt jag gjort i föreningen (ungefär hälften fanns med på den listan, lite får de tänka själva och om de vill fråga) - och i stort sett var det bara Jag som gjorde sakerna (inklusive alla kansliuppgifter efter att föreningen fick säga upp kanslisten p.g.a. ekonomiska skäl - och ALLA skulle hjälpa till).
Nu ska man hitta ersättare som ska göra allt detta istället för mig.
Och ideella krafter växer ju på träd i dagens samhälle (OBS! ironi).
Jag vet att jag varit en eldsjäl - de går nästan aldrig att ersätta, åtminstone inte med bara en person.
 
Naturligtvis är jag ledsen och känner mig överkörd - jag har lagt ner hela min själ i den förening jag en gång grundade och så blev det ett sådant här avslut.....
På grund av att jag ville utveckla eventhelgen och ge mer enkla pengar till föreningen.
Det slutade med mer skulder för mig och avhopp från klubben i mitt hjärta.
Självklart gör det ont.

Men jag går rakryggad och är stolt - jag vet vad jag åstadkommit och jag vet vad föreningen betytt för tusentals människor (främst tjejer, i Kil och för alla gäster vi haft under den traditionella cupen som i år genomfördes för 24:e och kanske sista gången) genom åren.
Trots det går det inte komma ifrån att jag tänker: "Och detta var tacken det!?"
 
Naturligtvis får Du läsa utvärderingen även om även den också förmodligen "tystas ner" och inte kommer publiceras på föreningens kanaler. Tolv sidor noga analyserat och ärligt rapporterat inkl. en del noteringar i vissa påståenden som är direkt osanna likt det Öppna brevets anklagelser mot mig som person och företagare (originalen kan du också få om du vill jämföra min trovärdighet i arbetet).
Bara skicka mig ett mejl Märkt "Utvärdering Cup" till [email protected]
Självklart kan du även få en kopia på det Öppna brevet och mitt Svar om du så önskar. Bara notera det i ditt mejl till mig.
 
Jag är ändå glad över att tisdagskvällens möte verkar ha gått lugnt till.
 
// Dennis

Kommentarer


Kommentera inlägget här: