Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Äntligen nytt år

Kategori: Barn & Familj

Årskrönika för 2016 kommer - men inte i dag. Håll ut, under vecka ett får du ta dig gott om tid och läsa.

Tills dess:

GOTT NYTT ÅR 2017! 🎉🍾🇸🇪

Nu vet jag att Jag inte kommer göra nyårsmiddagen nästa år. Lovisa hjälpte till.

Vad sägs om:

Förrätt
Rostat bröd med skagenröra och gurkbitar.
Huvudrätt
Oxfilé, hasselbackspotatis, sallad, bjarne- och/eller pepparsås.
Efterrätt
Glass, maränger, kolasås, kanelstänger.

Anette fick rött vin.
Noah fick Fanta exotic.
Lovisa fick päroncider (alkoholfri så klart).
Jag fick en öl och Cola light.

Alla sa att det var gott - artiga i den här familjen.
Tills Lovisa fick en seg oxfilébit i munnen som hon kämpade med ett tag, innan hon spottade ut...
Jag: Var det inte gott?
Lovisa: Nej, köttet smakade ruttet!
Jag: Oj då, det var betyg med stort B det.
Lovisa: Resten var ju gott, pappa... (hon åt upp allt utom Den biten - även om kommentaren om "ruttet kött" var speciell). 😂😂😂

Troligen är jag befriad från tillagning av nyårsmiddagen 2017... 😉😂

// Dennis

Kommentarer


Kommentera inlägget här: