Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Kvartsfinal tidigt i söndagsottan

Kategori: Övrig Sport

Första dagens spel i Hellton Cup blev en tuff dag, med tre raka förluster. Det mest positiva var ändå försvarsspelet som bitvis var bättre och hårdare än det någonsin varit tidigare.
Det bådar gott inför B-slutspelet som spelas under söndagen med första matchen i ottan - då gäller det att tjejerna är vakna och på tå om det ska bli vidare spel. Nu är det endast utslagsmatcher kvar.

Lördag 28 nov. Grupp C CF:2
08.25 Hammarö Vit-Hanviken
1-6 (1-2) (Lovisa mv 2:a halvlek)
11.20 Hammarö Vit-Torslanda Röd
2-9 (1-5)
14.15 Hammarö Vit-Jar Håndball 1 (Nor) 
2-9 (1-3) (Lovisa 1 mål)

Under kvällen gick laget tillsammans på bio - riktigt kulig och mysig uppladdning inför söndagens B-slutspel (dit båda Hammarölagen tog sig):

Söndag 29 nov.
Kvartsfinaler B-slutspel
08.00 Hammarö Vit-Trollhättan (Klubbhuset, Tingvallahallarna)
08.25 Hammarö Blå-Jar Håndball 1 (Nor) (Colorama, Tingvallahallarna)

Vid kvartsfinalsegrar:
Vit spelar kl. 12.30 (Stavdal)
Blå spelar kl. 12.25 (Colorama)
Finalen i B-slutspel:
14.00 (Colorama)

Går Lovisas lag vidare från sin kvartsfinal kommer jag tyvärr att missa resten av matcherna.
Mitt uppdrag som A-finalspeaker startar 12.50 (min samling 90 min före, har jag själv bestämt). Sen väntar tio raka A-finaler som speaker för min del, cirka sex raka timmar.
Både kul och jobbigt, men jag är redo. 😃
Här var Lovisa steget efter en Hanvikenspelare.

// Dennis

Kommentarer


Kommentera inlägget här: