Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Fyra heta dagar - snart ytterligare tre

Kategori: Arbete

Under årets varmaste dagar genomförde jag min första rekresa för att studera lokaler. Min huvudort fick bli Jönköping och därifrån åkte jag som en sols strålar, fram och tillbaka mellan olika orter i Småland, Västergötland och Östergötland.
Det var fyra intensiva, oerhört varma och påfrestande dagar - men ändå väldigt skönt att få ett startskott på framtiden. Orterna levererade på olika sätt och jag tog minnesbilder för att hjälpa mig själv att minnas vad jag sett. Exempelvis besökte jag tre lokaler i Linköping på mindre än två timmar, så det var intensivt.
 
Så här såg min resa ut - utgångsort först och sovort sist:
 
Måndagen den 29 juni
      
 
Tisdagen den 30 juni
       
 
Onsdagen den 1 juli
      
 
Torsdagen den 2 juli
                   
 
 
Jönköping.
 
Jönköping. Den här grabben delade jag hiss med när jag på torsdagen den 2 juli
skulle checka ut från hotellet.
 
Jönköping. Tändsticksområdet.
 
Jönköping. Utsikt från Stadsparksvallen.
 
Jönköping. Under måndagskvällen besegrade Degerfors Jönköping Södra med 1-0
på Stadsparksvallen inför rekordpublik. Det var J-Södras första hemmaförlust på
mer än ett år och jag var där.
 
Linköping. Här brukar FBK vinna hockeymatcher.
 
Norrköping. Louis De Geer.
 
Värnamo.
 
Växjö. John Deere - ett paradis för Noahögon.
 
Växjö. Utanför Utvandrarnas hus.
 
Växjö.
 
Skövde.
 
Mariestad.
 
Mariestad. Karlsholme.
 
Vilka lokaler jag besökte avslöjar jag inte här i bloggen - det är onödigt att ge eventuella konkurrenter gratis information. Men några lokaler föll jag direkt för och redan har tankarna börjat arbeta för vad som ska genomföras i dessa.
När jag kom hem åkte jag direkt till Getingberget för att träffa delar av familjen - och svalka mig i det iskalla vattnet. Det var riktigt skönt att träffa dem och att bada.
Nu väntar det intensiva planeringsarbetet - det jag tycker är bland det roligaste som finns. Det passar mig bra med de tre ledorden: Planera - Genomföra - Analysera.
 
Redan i morgon, lördag, bär det av igen - den gången tillsammans med Anette, Lovisa och Hugo. Då inleder vi i Göteborg för att i ottan åka vidare till Ullared på söndag morgon. På eftermiddagen besöker vi Vallarna för att se farsen "Bröllop i kikar'n". På måndagsmorgonen Kan det bli ett snabbt Ullaredsbesök till innan vi åker norrut till Liseberg där vi stannar tills vi inte orkar mer - och givetvis ska vi kika på "Lotta på Liseberg" från nära håll - men viktigast av allt... det ska åkas karuseller i massor... medan jag håller i väskor och allt annat. :-)
Vi övernattar alltså i Göteborg natt till söndag och sedan på Ullared natt till måndag.
Nya intensiva men förhoppningsvis roliga dagar väntar.
 
// Dennis

Kommentarer


Kommentera inlägget här: