Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Drömresa i gubbepresent

Kategori: Barn & Familj

I fredags hade jag turen att få fylla 40 år.
Det blev kaffe på sängen, massor av paket och trevlig minifest på kvällen.
Bland annat fick jag antirynkkräm, whiskey, choklad, tidningar och pund.
Jag fick alldeles för mycket, egentligen.
Men största presenten av dem alla - jag fick en drömresa till Liverpool för att på Anfield få se Liverpool FC - Manchester United.
Det blir andra gången i livet jag får chansen att se en av fotbollsvärldens största matcher - live.
Hur häftig present som helst!
 
Flyget och extra hotellnätter är beställda - bara att invänta drömresa # 4.
Flyg från Rygge - Manchester T3, 18 mars, 18.30 - 19.40 (svensk tid - engelsk tid)
Flyg från Manchester T3 - Rygge, 23 mars, 20.05 - 23.00 (engelsk tid - svensk tid)
 
Gissa om jag blev glad när jag öppnade detta paket från älskling (farmor och farfar var också med på den).
 
Den 21 eller den 22 mars spelas matchen på Anfield.
 
Foto taget från The Kop - en av världens mest kända läktarsektioner.
 
Mattew Street ett måste för Beatlesälskare.
 
Engelska pubar med skön livemusik är bland det bästa. Cavern slår ingen pub i världen.
 
Här bor jag 18-23 mars och Micke bor här 20-23 mars - jag gav mig själv två extra dagar.
 
Mäktiga Albert Dock.
 
Här åt jag senast och genast blev det en favoritrestaurang - "ät hur mycket kött du vill". Nej, några sambabrudar var det inte på restaurangen den gången jag var där. Hit ska jag och Micke, utan tvekan.
 
Liverpool och Mersey River från ovan.
 
Liverpool One - hela centrum är ett stort köpcentrum. Bland annat med fotbollsbutiker, Disney Store och Primark.
 
Skaplig match hon gav mig, frugan... :-D
 
// Dennis

Kommentarer

  • farmor säger:

    Vi önskar dig en mycket trevlig resa, och kommer hem utvilad med nya superkrafter!!

    2015-01-07 | 17:38:29

Kommentera inlägget här: