Fam Johansson-Hall-Rosendahl

En hel del på gång (18/12-7/1)

Kategori: Barn & Familj

Fredagen den 18 december
Lovisa har bowlingkalas tillsammans med de andra tjejerna i klassen. Direkt efter kalaset åker hon på fotbollsträning inför IF Kil Cup.
 
Lördagen den 19 december
Då fyller Lovisa 11 år och det blir kalas hemma klockan 15.
 
Söndagen den 20 december
Poolspel i handboll på hemmaplan i Hammarhallen.
Lovisa spelar i Lag Vit:
10.00 IFK Hammarö Vit-Torsby IF
10.45 IFK Hammarö Blå-IF Hellton
13.00 IFK Hammarö Vit-IF Hellton
13.45 IFK Hammarö Blå-Skåre HK
14.30 IFK Hammarö Vit-Forshaga HK
 
 
Här tänder jag ljus för min morfar som dog just denna dag 1994 och tar fram en extra gröttallrik på bordet.
 
Tisdagen den 22 december
Ja, då kommer Sanna (och Erik) hem. Det ryktas om att de kommer vid 18-tiden.
 
Onsdagen den 23 december
Måste det sägas? Nej, kanske inte, men jag gör det ändå... Uppesittarkväll med Bingolotto (startar 19.30).
Då får vi besök från Åre.
 
Torsdagen den 24 december
GOD JUL #1! (Hammarö)
 
Fredagen den 25 december
GOD JUL #2! (Kil)
 
Lördagen den 26 december
Hela förmiddagen från ganska tidigt går åt till förberedelser inför IF Kil Cup. Det ska hämtas varor till grill och kafeteria, det ska lastas in i skolans lokaler, det ska pyntas och ställas iordning och det ska sättas upp femtioelva miljoner affischer - men det är ju det som är det roliga innan det riktigt roliga börjar "i morgon".
Eftermiddagen, ja då blir det handboll i Elitserien i Sundsta Sporthall. Hellton tar emot Skövde i ett derby och det ryktas om fullsatt salong. Och jag är speaker (matchstart klockan 16).
 
 
Söndagen den 27 december
IF Kil Cup Damer med 34 matcher mellan 08.30-19.00. Lagen gör upp om 8 000 kronor i förstapris och finalen spelas klockan 18.40 i Kils Sporthall. Jag sitter som speaker 34 matcher och är samtidigt evenemangsansvarig.
Dagens SPELPROGRAM.
 
Måndagen den 28 december
IF Kil Cup F 03/04 med 32 matcher mellan 09.00-19.10. Här spelas det såklart inte om några prispengar, men väl pokaler, individuella priser och ära - och Lovisa ska för första gången deltaga som spelare i "pappas cup". Det är hur stort som helst! Finalen startar klockan 18.50 i Kils Sporthall. Jag sitter som speaker 32 matcher och är samtidigt evenemangsansvarig.
Dagens SPELPROGRAM.
Lovisas matcher (endast gruppspelsmatcherna, för sen måste de ju kvalificera sig till slutspel):
09.36 IFK Skoghall DF-Sifhälla/Säffle
12.18 IFK Skoghall DF-Edsvalla/Nor Orange
14.24 IFK Skoghall DF-Kristinehamn Blå
16.20 Slutspelet inleds med den första kvartsfinalen
18.50 Final
Denna dag fyller dessutom farmor år... var det "34 år" tro.
 
Tisdagen den 29 december
IF Kil Cup med två cuper denna dag, F 01/02 och F 05/06 mellan 11.00-20.20. Sammanlagt spelas det denna dag 28 matcher, 16 i den äldre klassen och tolv i den yngre. 01/02:orna gör upp om pokaler, individuella priser och ära medan 05/06 är så bra allihop att de får lika pokaler efter sitt lags sista match (enligt RF:s barnregler för tävlingar).
Jag sitter som speaker 28 matcher och är samtidigt evenemangsansvarig.
Dagens SPELPROGRAM. (F 01/02)
Dagens SPELPROGRAM. (F 05/06)
 
Onsdagen den 30 december
IF Kil Cup F 98/99/00 med 28 matcher mellan 10.00-19.00. Även här spelas det om pokaler, individuella priser och ära. Jag sitter som speaker 28 matcher och är samtidigt evenemangsansvarig.
Dagens SPELPROGRAM.
Kuriosa IF Kil Cup 2015
* Sammanlagt spelas det 122 matcher i den 23:e upplagan av cupen - det är åtta matcher färre än förra året, då det spelades 130 matcher (och jag var speaker alla matcherna).
* Till årets cup har det anmält sig 55 lag, det är sju lag fler än 2014. Eftersom det går i den riktningen när allt annat går neråt så får det anses vara Mycket bra. Så redan innan cupen kan man vara nöjd med antalet lag och kanske ta sig ett glas extra julmust light på julafton.       
 
Torsdagen den 31 december
GOTT NYTT ÅR! Drömmen vore att få en liknande nyårsmiddag som för något år sedan - gärna tillsammans med flera andra. Det köttet... mumma... hoppas drömmen slår in.
Hinns det med kanske det blir en Johansson-Hall-Rosendahlsk årskrönika på bloggen denna dag - lovar inget.
Lovisa åker till sin mamma och firar nyår i år, var Hugo befinner sig vet jag inte i skrivande stund (kan gå in och uppdatera när jag vet).
Kanske skulle vi ta och smälla av lite raketer från trädgården, jag tyckte det var mysigt förra gången vi gjorde det (den 2 januari i år). :-)
 
Fredagen den 1 januari
Vad jag vet säger agendan inget om födelsedagar, högtidsdagar, fotboll eller handboll denna dag.
X i taket. Med lite extra tur finns det rester kvar från nyårsafton som kan läggas på tallriken.
 
Lördagen den 2 januari
Återigen hemmamatch i Elitserien, med start klockan 16 i Sundsta Sporthall. Det innebär speakeruppdrag och den här gången tar Hellton emot det kanske näst svåraste motståndet i landet, Skuru. Men vi kan ta dom.
Just det ja, födelsedag även denna dag då jag fyller på årskvoten på väg mot ett halvt centennium.
 
Söndagen den 3 januari
Vi tänder ljus för lilla söta Wilma.
Övrigt denna dag är det inget planerat, det blir en dag med förberedelser, vila och mys.
 
Måndagen den 4 januari
Jag beger mig till Jönköping och tar in på John Bauer Hotell. Denna dag träffar jag representanter från arrangörsstaben till handbolls-EM för damer som avgörs i Sverige 2016 (Göteborg, Stockholm, Malmö, Kristianstad och Helsingborg). Sveriges gruppspelsmatcher spelas på Hovet i Stockholm med start den 4 december. Jag är aktuell för matcher i Malmö, Helsingborg och Stockholm - det kan även bli matcher i Göteborg. Men då måste jag fixa mötet denna dag, så det blir lite nervöst men mest spännande.
Just det ja, det sa jag inte... dagen avslutas med herrlandskamp mellan Sverige-Tjecken (18.15) i Kinnarps Arena, Jönköping. Som åskådare.
 
Tisdagen den 5 januari
Tidigt denna morgon kör jag de ganska exakt 300 kilometerna ner till Malmö och tar in på John Bauer Hotell vid Malmö Arena. Mötet med SHF fortsätter på eftermiddagen och herrlandslaget ska i dag spela returmatch mot Tjeckien på Malmö Isstadion (17.45). Så det blir två landskamper under denna resa, som åskådare. Dock ska jag även bekanta mig en smula med arenorna och om jag hinner lite av staden, eftersom det kanske kan bli aktuellt med Malmö för min del i december 2016. Jag har aldrig tidigare varit i denna Sveriges tredje största stad.
Avslutar Malmökvällen i hotellsängen med semifinalen mellan Stoke-Liverpool i ligacupen på Viaplay. Kan nästan inte bli mer Denniskt.
 
Onsdagen den 6 januari
Om det blir tillräckligt många lag kommer Lovisa spela fotbollscup i Hammarö Arena denna dag. Spelprogrammet är i skrivande stund inte fastställt, men på föreningens hemsida står det att cupen pågår mellan 09.00-18.00. Det blir med säkerhet tidiga matcher för Lovisa och hennes gäng.
Jag tar resan mellan Malmö och Hammarö, kanske med start klockan 10, kanske tidigare - om jag ska vara speaker på slutspelet i cupen i Hammarö Arena. Vi får se hur det blir. Men hem, det ska jag.
Enligt hitta.se är det bara 55,1 mil mellan arenahotellet och Segelvägen och det ska enligt hemsidan ta cirka sex timmar... perfekt för att lyssna på någon av de ljudböcker jag har.
 
Torsdagen den 7 januari
Så var vi då framme vid detta datum. Comebackdatumet för jobb på landsbygdstidningen. Klockan 08.00, inte en sekund senare... ja, då kör jag på igen då...
 
// Dennis

Ps. Om du orkat läsa hela vägen hit ger jag dig en applåd - inte dåligt! Som du förstår kände jag bara för att skriva något och kom inte på något, så det kanske blev lite mycket. Men nu vet du i alla fall lite om vad som händer (åtminstone mig). All annan tid ska jag ägna åt att snosa Noah och mysa med min vackra hustru.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: