Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Troligen sista gången

Kategori: Arbete

Den andra upplagan av Livsglädjemässan är genomförd.
Det skedde den gångna helgen Storfors.
Utan hjälp från min fru, Hugo, Lovisa, Sanna, mormor, morfar, farmor och farfar hade det inte gått att genomföra mässan alls. Era insatser är ovärderliga på olika sätt - STORT TACK.
 
Årets ros går till: min fru, Hugo, Lovisa, Sanna, mormor,
morfar, farmor och farfar.
 
Livsglädjemässan 2014 kan ha varit den sista Livsglädjemässan.
En jättesatsning som förmodligen hade nått sin topp om ytterligare 1-3 år läggs förmodligen vilande.
Varför?
Det vill jag inte gå in på eftersom detta är ett offentligt forum.
 
Helgens härligaste uttryck: "glädjekortslutning"
Detta ord och en tiopoängare i betyg trots den otroligt dåliga publiksiffran under konserten.
Att få se människor så glada och veta att det är på grund av mig de befinner sig där de gör i just det ögonblicket är en mycket häftig känsla.
En känsla som slår de flesta plånböcker i världen och det är just det Livsglädjemässan står eller har stått för - lyfta glädjen till ytan.
 
Att få se Hugo ränna runt och bli kompis med alla utställare är en annan del av Livsglädjemässan. För Hugo såg det ut som det var den roligaste helgen på mycket länge och han lyfte mässan med sitt positiva sätt.
Uppskattningen från utställarna över det kaffe och de uppdukade bakverken går inte heller att beskriva - många pratade om att de aldrig tidigare varit på en mässa som utställare och fått så bra bemötande.
"Jag har varit på mässor i över 15 år och har aldrig varit med om ett sådant här bra bemötande, aldrig!"
 
Det är ju också ett betyg som måste rankas väldigt högt.
 
Men allt har ett slut - även om jag kan tycka att det är för tidigt i många fall.
Årets upplaga av Livsglädjemässan var troligen den sista.
Det blev två mässor vid namnet Livsglädjemässan.
 
Både Hammarö Media och Livsglädjemässan är registrerade hos Bolagsverket - vad som händer nu vet jag inte.
Jag ska börja med att torka en tår... analysera lite till... och har man tur kommer det en morgondag.
// Dennis

Kommentarer


Kommentera inlägget här: