Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Våren är på vägen

Kategori: Barn & Familj

I onsdags var det dags för det årliga besöket på Astrid Lindgren barnsjukhus i Solna. Det blev blev både positiva och mindre positiva besked. Den här gången var det bara två läkare från början, rummet kändes tomt utan hela gänget. Det var rätt skönt. Efter en stund tillkallades ännu en läkare och efter ännu en undersökning kom de fram till en bra plan angående operationerna. I vår kör vi den första operationen och om ett år, nästa. Hugo var supernöjd att det äntligen är något på gång, för nu är inte värken nådig. 
Han fick ta prover också som senare visade att han har lite dåligt skelett. Så medicinering och en bentäthetsröntgen väntar nu. 
Inte harig den här killen, skrattade när proverna togs.
 
Sen måste jag ju uppmärksamma den där lilla vi har. Kan säga att det är mycket härligt som kommer ur den munnen nu. 
När jag klädde mig härom dagen stod han och tittade på mig. "Är det f'nåt?"
Det är en klänning svarar jag. "Noah ha klänning?"
Nej svarar jag, det är bara tjejer som har klänning. Du är en pojke. "Nej mamma... Noah är Noah!" 
Smart kille! 
Vi gjorde ett bejublat besök på badhuset för ett tag sen också. Efter att ha jagat Noah halvnaken i receptionen och gjort värsta vurpan, kunde jag lämna eländet bakom mig, med ett något större magsår och lite tilltufsad värdighet.

Idag tog vi första cykelturen för året. Han kommer cykla ifrån mig i år, skit också. 
//Anette 

 

Kommentarer

  • Oscar säger:

    Tror inte att Noah fick någon födelsedagspresent av oss, och självklart ska grabben ha en klänning om han vill det, han är ju Noah!

    2014-03-15 | 17:09:23
  • farmor säger:

    Dom är så söta dessa små gossar Hugo o Noah! Dom skulle säkert passa i klänning, vem vet? Snart är det ju påsk!! Eller hur Hugo?? kram

    2014-03-21 | 18:11:29

Kommentera inlägget här: