Fam Johansson-Hall-Rosendahl

En "bästis" har fått lämna mig

Kategori: Barn & Familj

En kär gammal vän fick i dag, söndagen den 9 februari 2014, lämna mig.
Redan när jag var yngre och bodde hemma började vår vänskap och väldigt ofta umgicks vi.
Oftast var det jag som hade kommando över min kompis, men ibland ställde hen till det för mig.
Vi hann bli så nära bundisar jag och min polare att hen fick följa med mig när jag flyttade hemifrån - trots utseende, färg och enfästeshel som hen var.
Men jag tyckte så mycket om hen att jag inte ville lämna hen.
På sätt och vis kan man säga att vi var bästisar - åtminstone i perioder.
Men för någon månad sedan tappade hen sitt enda återstående fäste och efter det fick hen snällt vila sig till förmån mot en motståndare som inhandlats på Ikea för nio kronor.
Jag ville inte lämna min vän ändå.
Men i dag bestämde jag mig...
... brutalt kastades hen i soppåsen tillsammans med Noahs blöjor, gammalt popcorn och annat skräp.
För mig blir min polare aldrig något skräp - utan får helt enkelt en minnestext, som en i "familjen" som sorgligt nog fått lämna in till förmån till en liknande men gul variant.
Strax efter klockan 18 tog vi adjö...
 
... min äggskärare och jag.

// Dennis

Kommentarer


Kommentera inlägget här: