Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Plötsligt skedde en massa konstigheter

Kategori: Barn & Familj

Klockan hade passerat 23 på måndagskvällen. Jag satt ensam uppe och tittade på Navi CIS på TV3, alla andra sov (kanske inte Sanna men hon var på sitt rum).
Plötsligt knackade det högt från köket. Fyra knackningar, knack - knack - knack - knack.
Jag tänkte att Victor var hemma, utanför, och busade mot fönstret. Jag smög och tittade... men naturligtvis var det ingen Victor där.
Däremot var ALLA köksluckor inklusive grytskåpet, sophinksskåpet och de andra nedre luckorna öppnade.
Alla luckor stod på glänt - det vet jag att de inte gjorde innan.
Då när jag stod i köket och stängde luckorna hörde jag steg i trappan - Sanna, tänkte jag...
Ingen Sanna, och ingen grind som öppnades - däremot ett ljussken, ett svagt ljussken föreställande en man som jag inte kände igen.
Jag blinkade och både mannen och skenet var borta.
Nedanför trappen stod Noahs gunghäst och vajade fram och tillbaka, som att någon satt på eller stod och vickade den.
Vad händer, tänkte jag...
Sen slutade gunghästen hastigt att röra på sig, en kylig snabb vind blåste mot mig - sen var det lugnt.
En inre ro smög sig på mig, nu var det bara jag igen.
Lustigt.
Tre (!) konstiga händelser inom någon minut.
Hur?
Varför?
Vem?
Vad?
Får jag svaren en dag?

// Dennis

Kommentarer

  • Petra Fjærberg säger:

    Du har gåvan att se å kænna så ta till vara på den...du har haft besøk av ngn som håller dig kær. Mannen er en vægledare før dig å han kommer att besøka dig då å då. Lær dig mer om din spirituella gåva. Kolla med Pher Trollsveden han er en god lærare før dig. Jag har sagt det til dig førut å nu vill universum at du vaknar till å tar till vara på dina gåvor. Kram Kram Petra

    2013-05-28 | 11:11:13

Kommentera inlägget här: