Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Otroligt rolig kväll i fotbollsmiljö

Kategori: Fotboll

Svensk Elitfotboll åker under året runt till 32 fotbollsklubbar i Allsvenskan och Superettan och genomför under två dagar evenemanget "Veckans Match".
Den här veckan har turen kommit till Degerfors och matchen DIF-Brage (lördagen den 27 juli klockan 16).
Medborgartorget i Degerfors fylldes under fredagen med mängder av fotbollsintresserade ungdomar och vuxna. Det spelades en liten fotbollsturnering mitt på torget och runt om hade SEF:s sponsorer tält uppsatta där tävlingar och annat pågick hela kvällen (mellan 17-20).
Bland annat kastades det boll som man gör/gjorde på "Lilla Sportspegeln", tandemskidor på en bana, tv-spel med Fifa på x-box, speedshooting, grillad korv, dricka med sitt eget namn som man själv fick sätta på burken.
På scenen kom spelarna och ledarna - och jag höll i mikrofonen hela kvällen. Intervjuer från scenen, intervjuer på torget, spelarintervjuer under utmaningar och prsiutdelningar var något av det jag hade på min agenda denna kväll.
Det blev en toppenkväll, otroligt roligt och mycket glädje.
Perfekt miljö och jag var nöjd.
I morgon, lördag, blir det till att ladda om för klockan 16 är det avspark, DIF-Brage.
 
"Veckans Match" på Medborgartorget i Degerfors.
 
Jag hade ett ord med klubbens huvudtränare och sportchef.
 
Ute på torget hände det hela tiden roliga och spännande saker. Här refererar jag när
en av A-lagskillarna försöker pricka i de olika poänghålen.
 
"Hallå, vad är klockan?" Tidsschemat skulle hållas och det håll på minuten med start
klockan 17.00 och avslut klockan 20.00.

// Dennis

Kommentarer

  • farmor säger:

    Det är inte konstigt att du tycker det är kul när du är så intresserad o är duktig på det!

    2013-07-28 | 10:43:17

Kommentera inlägget här: