Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Bu och bä

Kategori: Barn & Familj

Idag har jag haft en berg- och dalbanadag. Dagen började med stress som gjorde mig ledsen, som tur är vet Dennis hur han ska bryta det. På väg till jobbet såg jag olyckan, då blev jag rädd och påmind om hur skör tråden vi går på är.

Första arbetsdagen efter sjukskrivningen blev blandat med glädje och värme från underbara kollegor och stressen och prestationångesten kom krypandes över arbetet.
Sen åkte jag till lugnet och tryggheten hos mamma och pappa, där fick jag god mat och en tupplur på ett par timmar sådär.

Sen var det dags att hämta barn, för att spara tid kastade jag mig in på Coop innan jag hämtade Noah, rädd för att komma försent stressade jag som en galning. Där klarade inte magen mer.
På parkeringen på dagis mötte Dennis upp oss, han hade varit och köpt en klänning! Hjärtat... Då blev jag alldeles varm och glad. Med kärlek i hjärtat åkte vi hem.

Det är alltid förenat med stresspåslag eftersom jag vet vilket ös det är. Men så blev det inte riktigt, Lovisa plockade i och ur diskmaskinen. Hugo gick ut med sopor och plockade upp alla Noahs leksaker, medan jag åkte till Systemet och hämtade samtidigt upp Sanna och hennes kompis på Skoghall. Det var riktigt kul att träffa den person hon umgås med dagligen. När jag stod och gjorde mat kom Lovisa ner med en teckning hon gjort till mig. Då blev jag rörd, för det var mycket kärlek nerlagt. Jag kramade henne länge.

Stämningen vid matbordet var härlig och alla njöt av maten. Även om stressen låg och smög. Nu har jag landat i soffan en liten stund, sen ska jag göra ett litet ryck till. Sen är det kvällen. Dennis är på mentorträff i stan, hoppas det varit en givande och kul kväll!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: