Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Kämpar för all inclusive

Kategori: Barn & Familj

Turkiet
 
Ja, som du kan läsa i inlägget som Anette skrivit här nedan är det tufft just nu.
Vi kämpar på som bara den och hade förmodligen inte klarat det utan den otroliga hjälp vi får från mormor, morfar, farmor och farfar.
Trots all den hjälp är det tufft.
 
Vi gör vad vi kan och förmodligen lite till för att alla under taket ska ha det så bra som möjligt.
Och det tär på oss alla.
Inget snack om den saken.
Det är ofta som Mount Everest ska bestigas, som Anette säger.
 
Målet med 2013 för egen del är att kämpa ihop så mycket pengar som behövs för att hela familjen ska ta sig till Turkiet i en vecka under september månad.
En välförtjänt resa.
Och kämpandet för att nå dit måste börja någonstans och därför är det tuffare inledningsvis - sen är ju målet att det bara ska rulla på.
Utöver heltid på tidningen driver jag eget företag i uppstartsfasen - där bland annat speaker på ganska hög idrottslig nivå ingår.
Även om det ännu inte är så mycket arbete som ger pengar så är det andra grejer som måste göras - som till exempel affärsplan och affärsidé - för att inte tala om all nätverkande.
Jag känner att jag kan skriva det här nu för nu är det så långt gånget att jobben snart ska tillsättas och de finns därute.
Massor.
Det är bara tiden och orken som bestämmer hur mycket arbete som ska läggas ner.
Som det är nu är prioriteringen på tidningen jag är anställd hos (och kommer naturligtvis att vara så även framöver) och hos familjen.
 
När Anette mår som hon gör i detta nu får jag helt enkelt stanna upp och bidra med mer på hemmafronten.
Samtidigt som jag fortsätter att hålla på med allt det där andra som ska göras.
Till helgen ska till exempel den första skatteredovisningen och den första fakturan skickas ut.

Jag är SÅÅÅ tacksam för allt det Anette gör och bidrar med.
Och jag hoppas verkligen att vi kommer i väg till Turkiet - allihop!
 
// Dennis
 
Ps. Läs även Anettes text här under!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: