Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Hugo: Vår nya Granqvist

Kategori: Barn & Familj

Shit vad de växer de små liven!
Och duktiga är de också... jag tänkte särskilt fokusera på Hugo i den här texten.
 
Han kämpar med sina höfter, klagar nästan aldrig men har mer eller mindre alltid ont.
På fritiden medverkar han i en styrgrupp på Centralsjukhuset för att bidra till att barn och ungdomar ska få en bättre sjukvård, inkluderat bemötande.
Nästa vecka bär det av till Astrid Lindgrens Barnsjukhus i Solna - igen.
Då ska professorer och doktorer göra tester och prata med honom igen, och det verkar som att han tycker om att vara i centrum bland de speciella högt utbildade människorna.
Och han gör det alltid mycket bra.
 
Hemma är han en "bråkstake" som alltid ger och tar - åtminstone mot mig. Men jag är övertygad om att vi båda gillar det mycket. Det har givit oss en speciell relation och jag tycker om det.
Han är otroligt duktig Hugo och borde ta för sig ännu mer i det vardagliga.
Då menar jag inte genom att prata ihjäl fröken i klassrummet eller oss här hemma - utan mer visa sina kunskaper och sina förmågor på ett för honom mer tillfredsställande sätt.
Vore han idrottsintresserad vore jag övertygad om att han mycket väl skulle kunna vara radiosportens nya Lasse Granqvist - och det är ett jäkligt bra betyg det!
 
Onsdagen den 20 februari vid sjutiden rullar jag, Hugo och Anette mot Stockholm/Solna. Givetvis kommer vi som vanligt att hålla intresserade uppdaterade på bloggen med snabba inlägg om vad Hugo får vara med om.
 
// Dennis
 
Hugo har växt... snacka om att det hänt saker på två år. Här, 2011, sitter
han tillsammans med sagotanten Astrid Lindgren som sitter staty utanför
sitt eget barnsjukhus.
 
Ja, dessa bilder är från 2011 och det första besöket i Solna.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: