Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Morgon i Trollhättan

Kategori: Barn & Familj

Natten var grym.
Men jag har bara mig själv att skylla på.
Efter den mysiga middagen, på hotellets uteservering intill Trollhätte kanal, smaskade jag i mig en godispåse till filmen.
Anette somnade tidigt.
En godispåse är inte okej som diabetiker, följden blir toalettbesök minst en gång i timmen - hela natten.
Halv sex gav jag upp... tog en härlig dusch under lång tid och smög ner till frukostmatsalen.
Jag ville inte störa eller väcka Anette, som verkligen behövde sin sömn.
Väl i matsalen hittade jag ett bord med utsikt över den spegelblanka kanalen, tog två tidningar (DN och Ttela) och några koppar kaffe.
Vid niotiden kom Anette också till matsalen - och det är i skrivande stund det - så nu ska vi hugga in på hotellfrukosten innan vi åker vidare till köpcentret Torp utanför Uddevalla.
Trollhättan, Trollhätte kanal och Scandic Swania levererar...
Godmorgon!

// Dennis

Kommentarer


Kommentera inlägget här: