Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Tillåts man vara sjuk i dag?

Kategori: Barn & Familj

Vilken energi jag besitter - i huvudet.
Det är ganska häftigt faktiskt.
Efter sjukdomsfallet natten till söndag är kroppen helt matt, jag vill men orkar inte ens föra anteckningar (då undrar du hur det kommer sig att jag orkar skriva blogg, enkelt svar, det är ingen tidspress, det får ta hur lång tid som helst med en text).
 
Alla andra är på benen - den ena är visserligen piggare än den andre, men det är som vanligt kan man väl säga.
Det som kan vara LIIITE jobbigt är att man inte riktigt får vara sjuk i dagens arbetsklimat. Det är viktigare med vissa saker än att t.ex. säga de snälla orden "Krya på dig!".
Men men lite skit samma är det ju också, jag vet ju hur det är.
 
 
Lördagen ägnades åt mitt nya intresse - trädgården.
Ja, det är faktiskt riktigt roligt att hålla på att arbeta med sitt. Till och med kratta kan ha sin charm, åtminstone blir det ju fint när det blir klart.
Jag passade även på att dra fram grillen och solstolarna - en av de senare använde Anette redan i går även om det blåste storm. Jag skulle tro att det viktigaste var känslan, känslan av att sitta ute i solen, med en kaffekopp och lyssna på skatorna.
Mysigt.
 
Den här veckan blir det en extremt kort arbetsvecka eftersom jag är sjuk i dag och onsdagen går bort som röd dag. Och vara sjuk i morgon, det Får jag inte vara, det har jag inte tid med.
Fyra reportage är inplanerade till tisdagens dygn och ett på torsdag eftermiddag, övrig tid måste gå till att sammanställa materialet, planera nästa vecka (även den med en röd dag, torsdag) och allt annat som plötsligt dyker upp.
Jag sliter häcken av mig när det blir kortveckor och ännu värre om jag skulle vara sjuk eller om något av kidsen skulle behöva vård. Samma mängd arbete ska ändå lämnas in som om det vore femdagarsvecka. Jag kan bara säga att det är oerhört tufft och därmed verkligen ingen hit i dubbel bemärkelse att vara sjuk. Direkt ska du vara tillräckligt stark för att hålla ännu högre tempo.
När har man egentligen tid att vara sjuk?
 
På onsdag, lördag och söndag är jag speaker:
1/5 14.00 QBIK-Hovås Billdal (Tingvalla IP, Karlstad).
4/5 16.00 Degerfors-Varberg (Behrn Arena, Örebro).
5/5 14.00 QBIK-Hammarby (Tingvalla IP, Karlstad).
 
På övrig tid, det vill säga ej VBY-tid, håller jag bland annat på med Hammarö Media
som förnärvarande innebär speaker och mässan Livsglädje 2013.
 
Snart är det semester!
 
// Dennis

Kommentarer


Kommentera inlägget här: