Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Jag kommer närmare

Kategori: Barn & Familj

"Gamla misslyckanden är vägvisaren till kommande framgångar!"
 
Det är ändå rätt häftigt vilken förmåga man besitter som människa. För min del handlar det om att ha otroligt många bollar i luften samtidigt utan att tappa fotfästet - bara köra på, köra på, köra på...
Utan agenda vore det omöjligt.
I dag när jag gick hem från mitt ordinarie arbete funderade jag lite på det här med agenda. Tankarna spred sig till hur min agenda borde se ut för att jag smartast ska ha nytta och användning av den.
 
Förmodligen är det den agenda jag har i iPhonen som är den jag ska hålla mig till men att jag om bara några dagar ska använda mig av den läsplatta jag kommer få - fast samma typ av agenda.
Egentligen är det ju samma sak men det blir lite större och därmed kanske något enklare att hålla kollen.
 
En dag som denna är lite som det var i går och förmodligen även ser ut i morgon. Det handlar om att lyssna på diktafoninspelningar, läsa anteckningar, svara på e-post, svara när telefonen ringer, skriva massor av texter, bildbehandling, skriva på Degerfors hemsida, skriva på IF Kils hemsida, planera nästa dag och en hel del råddande kring IF Kil. Mellan detta hinner jag med att gosa med familjen, äta middag tillsammans med alla och bara vara.
Just nu är det en period som är oerhört intensiv, mycket på grund av några tunga frågor som ska vara klara snarast inom IF Kil - efter dessa frågor lägger det sig en aning, en stund i alla fall.
 
 
När det gäller Hammarö Media går det sakta med säkert framåt. Mitt företag har i nuläget fått stå tillbaka en aning, även om jag hela tiden har både telefon och e-postkontakt med mässintresserade människor - men dessa samtal och mail behandlar jag endast på kvällstid och helger, för på dagtid är det tidningsjobbet som gäller till hundra procent. Visst något akut mail eller samtal kan jag ordna med under lunchtimmen, men vad jag gör då har ju egentligen ingen med att göra, så jag anser att jag har alla korten på bordet och arbetar med rätt saker och tankar vid rätt tillfälle.
 
Just det där med tankar är en oerhört viktig del när det gäller att arbeta på det sättet jag gör nu, genom en agenda. Fel tankar vid fel tillfälle skapar bara en inre oro och en inre stress - därför är det viktigt att hålla sig till det man gör i detta nu.
Nu skriver jag denna blogg och då har jag därför fokus på nästa ord. Det som sker sen, det kan jag läsa mig till i agendan (förmodligen blir det tidig sänggång denna onsdag).
 
"Ingen vet vad han förmår, förrän han försökt!"
 
 
Jag må ha förlorat många gånger hittills i livet, men desto närmare segern kommer jag.
Kanske är det den 20 oktober som jobbmässigt är den stora segern - det återstår att se.
 
// Dennis

Kommentarer


Kommentera inlägget här: