Fam Johansson-Hall-Rosendahl

44 arbetsdagar till semester

Kategori: Barn & Familj

Går du och tänker på vad du ska göra under din semester?
Jag har slutat fundera på det.
Ett tag gjorde jag det, men det bara snurrade i huvudet - det var så mycket man skulle hinna med så jag var nästan tvungen att ta semester från mina tankar.
 
Men efter blogginlägget i går har jag börjat tänka igen och faktiskt inte lika mycket, åtminstone inte så mycket att det börjat snurra (än).
Visst, mycket skulle man vilja hinna med - men när man bryter ner det hela så inser man ganska snabbt att till exempel Mariebergsskogen och Mariebergsviken är tillräckligt mycket just nu.
Exempelvis hade jag två veckor tillsammans med Lovisa och Noah, på dagtid när Anette arbetar, dessa båda skulle stortrivas med att bara vara vid vattnet och med lite sandstrand.
Varför då planera långa resor - det perfekta finns ju nära.
Mörudden, Getingberget (om oljan tas bort), Mariebergsviken, Örsholmsviken, Skutberget, Bomsta - ja, till och med Fryken finns nära tillhands.
Noah kommer ge ifrån sig lika mycket skratt oavsett var han får vara - och det är ju trots allt det viktigaste.
Plus att man själv kanske får lite vila då såklart.
 
Under vecka 32 är alla hemma - då vill jag att vi gör något större och gärna med någon övernattning. Något som naturligtvis även passar Noah.
Ja, som du kan läsa rullar tankarna lite hit och lite dit - och jag är övertygad om att Anettes tankar också gör det.
Spännande blir det när vi ska sätta oss och prata om våra tankar kring semestern.
Riktigt spännande.
 
Men men... det är ju några dagar kvar... 68 för att vara exakt... varav hela 24 arbetslediga dagar...
 
 
// Dennis

Kommentarer


Kommentera inlägget här: