Fam Johansson-Hall-Rosendahl

11 september - Ett datum värt att minnas

Kategori: Barn & Familj

Och då menar jag inte "bara" Anna Lindh-mordet och World Trade Center-katastrofen.
Den 11 september 2012 blev för mig startskottet på något nytt.
Inte heller här pratar jag om någon internationell stor händelse, som till exempel att Sveriges fotbollsherrar lyckades med nöd och näppe klara av att besegra 142:a-i-världen-rankade Kazakstan med "klara" 2-0 just detta datum - eller att "vår Gud" Steven Gerrard drog på sig sitt första röda kort i en landskamp för England i matchen mot Ukraina.
Nej, det jag pratar om är betydligt mer spännande än så.
Japp, du hörde rätt... det finns mer saker än fotboll som kan vara spännande.
Jag vill tacka Anette för att hon ger mig den här chansen - utan henne hade det inte varit möjligt.
Nej, vad hade varit möjligt då egentligen? :-)
 
Mina tankar jobbar alla dygnets vakna sekunder.
Det är rörigt i pallet just nu.
Mycket vill falla på plats omedelbums, även om det så klart är fullständigt omöjligt.
Två steg av många är tagna.
Det första togs i söndags och det andra tog jag reda på i dag via ett mobilsamtal - även om det i praktiken innebar att det var klart redan i tisdags, det vill säga den 11 september.
Häftigt!
Modigt!
Och som sagt...
Spännande!
 
På ett sätt är det en dröm som gått i uppfyllelse.
När den ska firas?
Det får vi se, men fira - det ska jag/vi.
Men kanske först om ett år.
Vi får helt enkelt se vad tiden, lusten och tankarna säger.
Och frugan.
Anette är en otroligt viktig pjäs i det här "schackspelet", eller hur man nu ska uttrycka sig.
Det är henne jag pratar med, det är henne jag tar stöttning av, det är hon som är luften jag andas till mina lungor.
 
Jag har alltid trott stenhårt på det här.
Andra har inte gjort det, alltså trott på detta lika mycket som jag.
Men nu hamnade jag i ett läge där jag mer eller mindre tvingades att välja väg.
Jag valde den för mig rätta vägen - rakt fram.
Även om det kommer bli oerhört krokigt längs denna väg.
Så är det ändå en väg Anette tror på.
Då känner jag att jag också tror på den.
 
Och även om vi skänker tankar och kraft till Anna Lindh och WTC-offren och deras överlevande anhöriga så är den 11 september ett datum att minnas i andra avseenden också.
I alla fall för mig!
 
// Dennis

Kommentarer


Kommentera inlägget här: