Fam Johansson-Hall-Rosendahl

The Mersey Beatles

Kategori: Film & Musik

Nära The Beatles kommer jag aldrig få chansen att vara.
Jag var inte född på 1960-talet.
Och hann tyvärr aldrig se dem live, vilket hade varit otroligt häftigt.
Det gör att jag snällt får nöja mig med deras skivor och videos.
Men i kväll kommer jag nära, ganska nära i alla fall.
Tributebandet The Mersey Beatles som gjort fler spelningar än originalet på kända Liverpoolklubben The Cavern Club har konsert i Sundstaaulan.
Där The Beatles gjorde sin första spelning någonsin i Sverige.
Betyget till The Mersey Beatles är enormt positivt, så förväntningarna är skyhöga från min sida.
 
Under hösten 2009 besökte jag The Cavern Club för första gången - där det sägs att The Beatles slog igenom - och i kväll kommer jag att få tillbaka lite av den känslan jag hade när jag var i Liverpool.
Häftigt!
 
Givetvis kommer det ytterligare en text på den här upplevelsen - efter konserten.
 
Ps. Känner du någon eller några som var på The Beatles i Sundstaaulan när det begav sig? Kontakta mig då för jag vill prata med den/dem då.
 
The Mersey Beatles från The Cavern Club i Liverpool.
Foto: Pressbild.
 
// Dennis

Kommentarer


Kommentera inlägget här: