Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Hundra dagar kvar

Kategori: Barn & Familj

Statistiken för den här bloggens besökare har sakta minskat.
Det är ett tiotal unika och trogna besökare per dag som är inne på sidan - det är kul!
Vi vet inte vilka ni är, bara hur många som dagligen besöker bloggen.
Men jag har orsaken till minskningen klar för mig.
Anette.
När hon publicerar skjuter siffrorna i taket och därför måste vi be henne skriva oftare.
Om vad som helst.
När som helst.
Vi vill alla ha mer texter och bilder från Anette.
Inte bara från undertecknad - även om detta blogginlägg kommer handla om mig till stor del.
 
För en tid sedan hittade jag en app som heter "Sluta snusa".
Den går ut på att man bestämmer ett slutdatum och knappar in detta i appen. Samtidigt berättar man sin konsumtion av snus per dag.
När detta är klart räknar appen ut hur många snusprillor per dag jag får ta. Hela tiden minskas konsumtionen i appen, till exempel om jag i dag tar 20 stycken så minskas detta till 19 om ett par dagar.
På slutdatumet ska det vara nere på noll och då ska jag ha slutat snusa.
Svårigheterna med detta är att hela tiden fylla i appen när man tar en prilla. Då talar appen om hur lång tid det är kvar tills jag får ta nästa.
En dag i veckan får jag ha "fest", vilket innebär att jag den dagen får snusa hur mycket jag själv vill.
Det är svårt att sluta - inget snack om den saken.
 
Samtidigt som jag skaffade appen bytte jag från Grovsnus till Kaliber vilket är detsamma som en halvering av stockpriset. Kaliber innehåller något färre potionspåsar än Grovsnusen och är mer "rinnande" än den dyrare varianten.
 
I dag är det hundra dagar kvar tills jag ska vara nollad.
Väl värt försöket!
 
// Dennis

Kommentarer

  • Ninni säger:

    Jag är här, jag är inte anonym=)
    Låter som en god idé med appen hoppas du lyckas.

    Min man har försökt sluta många gånger, men i ärlighetens namn bad jag honom en gång att börja igen, han var ju odräglig...haha.

    Ha en fin helg, kram Ingegerd

    Svar: Hoppas Anette också kommer på den tanken som du gjorde... :-)
    Fam Johansson Hall Rosendahl

    2012-11-09 | 09:56:46
    Bloggadress: http://www.ninni.blogg.se

Kommentera inlägget här: