Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Första politiska uppdraget

Kategori: Politik

Klockan 13.23 skickade jag ett klartecken till att jag kunde tänka mig en plats som ersättare. Då hade jag hunnit diskutera grejen med hustrun.
Klockan stod på 20.11 när kommunfullmäktiges ordförande slog klubban i bordet och mötet hade tagit sitt beslut om jag skulle väljas in i nämnden eller inte.
Beslutet gick fort och fullmäktige gav bifall utan konstigheter.
Så från och med i kväll ingår jag som ersättare i Karlstads-Hammarö överförmyndarnämnd.
 
Nämnden sammanträder en gång per månad, totalt elva gånger per år. Normalt sista måndagen varje månad.
I dag hölls årets näst sista sammanträde, nästa gång sker måndagen den 17 december.
Då kommer jag vara på plats och lyssna in, se hur det går till där och lära - om jag inte går in direkt som ersättare redan den gången. Då går jag i första hand in som vice ordförande, eftersom jag främst är ersättare till den personen som i dag har den positionen.
 
// Dennis

Kommentarer

  • farmor säger:

    Lycka till! kramar

    2012-11-27 | 07:03:32

Kommentera inlägget här: