Fam Johansson-Hall-Rosendahl

" Det är frugan värd "

Kategori: Barn & Familj

Att ha något att se fram emot är alltid både trevligt och viktigt.
Den 4-6 oktober 2013 kommer jag och Anette få lite viktig egentid.
Åtminstone planeras det för det.
 
Planen är en helg i Stockholm med trevligheter, men även nyttigheter.
Jag hittade ett "litet sketet" hotell mitt i stan - bokade man nu bjöd de på närmare 60 procent i rabatt.
Enormt mycket pengar i sammanhanget.
Men underbara och superduktiga hustrun är värd allt lyx i världen så varför inte - så var min tanke en kort stund innan jag slog till.
Per person rör sig priset om 700 kronor per natt och vi kommer behöva två nätter.
 
Enormt billigt hotell med tanke på läget mitt i stan, eller vad sägs om:
  300 meter: Nationalmuseet.
  500 meter: NK respektive Stureplan.
  600 meter: Kungliga slottet.
  700 meter: Kulturhuset respektive Gamla Stan respektive Moderna museet.
  900 meter: Vasamuseet respektive Junibacken.
1200 meter: Gröna Lund respektive Cirkus.
6800 meter: Älvsjömässan.
 
Läs mer om hotellet, klicka på bilden:
 
Delar av resan är redan planerad, som sagt det blir både nytta och nöje:
Fredagen den 4 oktober 2013
Resa till Stockholm och Älvsjömässan. Självklart blir det även en kvällsaktivitet, men Det tar vi närmare resan.
 
Lördagen den 5 oktober 2013
Stan ska göras, ett museum ska besökas och på kvällen har vi biljetter till musikalen SPÖK! (bland annat med Måns Zelmerlöf, Loa Falkman, Sussie Eriksson och Lena Philipsson) på Cirkus, som ligger ute på Djurgården (där även Skansen och Gröna Lund har sitt säte).
 
Söndagen den 6 oktober 2013
Stan ska (förmodligen) göras och hemresa.
 
 
Härligt att ha något att se fram emot och tiden går ju oerhört fort. Snart är vi där. :-)
 
// Dennis

Kommentarer


Kommentera inlägget här: