Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Lite uppdateringar och tankar

Kategori: Barn & Familj

I går var det sista hemmamatchen för Helltons handbollsdamer i allsvenskan.
Tyvärr missades chansen till elitseriekval den här säsongen.
Synd, det var verkligen roligt med kvalspel i Sundsta förra säsongen.
Detta innebär ju också att min handbollssäsong som speaker är över.
Också synd, det är sjukt roligt uppdrag jag har där.
Och väldigt välorganiserat, med Robban i spetsen.
Jag hoppas på förnyat förtroende till kommande säsong - och jag hoppas verkligen att Hellton fortsätter sin satsning mot elitserien.
Klubben har verkligen något på gång där.
Sista hemmamatchen då?
Jo, seriesegrarna Kärra vann en tät match med 24-25 (avgörande målet med fyra sekunder kvar på klockan).
Som sagt, jag hoppas att jag sitter på samma stol kommande säsong.

Nästa speakeruppdrag blir därmed om en dryg månad, på Stora Valla (?).
Degerfors har hemmapremiär i Superettan den 8 april klockan 17.00 och ställs då mot Jönköping Södra.
Om Stora Valla håller för spel det datumet - hemmapremiären 2010 (Örgryte 0-1) spelades på Behrn Arena i Örebro... också min första match som speaker för Degerfors IF.
Veckan efter har QBIK hemmapremiär på Tingvalla IP i damernas Söderettan.

Hoppas det blir något stort uppdrag den här sommaren.
Gärna en landskamp eller liknande.

Sista säsongen som fotbollsspeaker?
Det får framtiden visa.



......................................................................

Någon sa i dag att han hoppades att Thorsten Flinck skulle vinna Melodifestivalfinalen på lördag.
Jag frågade hur han tänkte då.
"Helt enkelt för att låten är den bästa och Thorsten är en skön snubbe"
Blir det så kommer jag för första gången någonsin missa Europafinalen - ett löfte!



......................................................................

Nu börjar hockeysäsongen.
På lördag inleds SM-slutspelet (bland annat HV71-Färjestad) och bara dagar senare är det nedsläpp för Kvalserien.
Seriespelen, eller träningsmatcherna som jag också kallar dem, är äntligen över. De startades i augusti och äntligen är de över.
Kanske ser jag någon slutspelsmatch - åtminstone på tv.



......................................................................

Big Brother... lägg ner skiten!



......................................................................

Loreen måste vinna på lördag!
Det ska också bli kul att höra Miskovsky, Sandén, Lindgren, Dead, Danny och Torsbykatterna live.
Rane, Flinck och Munther klarar jag mig bra utan - i alla fall på en musikscen (förmodligen annars också).



......................................................................

Bio... det var länge sedan nu!



......................................................................

Film hemma... det var länge sedan nu! Bortsett från "Nya hyss av Emil i Lönneberga" som jag såg tillsammans med Lovisa och Hugo i dag.
Här är det "bara" serier som gäller nu för tiden.



......................................................................

På måndag är det säsongsstart för "Maria Wern".



......................................................................

Liverpoolmatch på lördag - badbolls-Sunderland på bortaplan.
Sen, på tisdag (21.00) väntar en av säsongens hetaste fighter: Merseysidederbyt på Anfield mot rivalen Everton.
En polare kommer att vara på plats - inte alls avis.



......................................................................

Grattis Albin och Stefan som fyllde 34 respektive 37 år i går!


Fin tårta!

......................................................................

Det får räcka för nu...

// Dennis

Ps. Doktorn har skällt på mig i dag.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: