Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Liverpool till Värmland i sommar

Kategori: Övrig Sport

Ishockey:

Jag skakade hand med Leif Boork i dag.
Han jobbade för Expressen och jag för Dalarnas Tidningar när BIK Karlskoga tog emot Leksand i Nobelhallen.
Vi bytte några ord - men han ville inte dela med sig av sina tankar inför matchen.
Inte ens ett resultattips kunde jag få.
"Okej", sa jag och gick vidare.

Liveidrott är häftigt - om man hinner njuta något. Under en match i Kvalserien skulle jag tippa på att jag skriver ungeför 15 000 tecken. Kanske tar jag i men snabbt ska det gå. Jag brukar säga att senast 15 sekunder efter händelsen ska det synas i skrift på livewebben. Oftast funkar det - och enklare är det om man ser matchen live.

Inför kvällens match fick jag uppleva något nytt för min del. Två spelare, en från varje lag, började slåss och resten av lagkamraterna hjälpte till. Det var väldigt nära en gigantsik skandal - men det lugnade sig ganska snabbt. Men detta hade jag missat om jag inte hade varit på plats. Nu fick läsarna detta omedelbums av mig - och det uppskattades.

Nu är hockeysäsongen slut för min del... Leksand har tre matcher kvar i Kvalserien och ingen av dem bevakar jag.

Fotboll:

Liverpools fotbollsakademi skickar en huvudtränare och fjorton (!) tränare till Kristinehamn i juli månad. Akademin genomför där ett fotbollsläger för ungdomar - och givetvis är det värt ett besök. Lägret pågår mellan 5-7 juli. Detta uppger NWT i dag.

// Dennis

Kommentarer


Kommentera inlägget här: