Fam Johansson-Hall-Rosendahl

5 komma 3

Kategori: Barn & Familj

Jag minns inte när jag senast hade normala värden gällande min diabetes.
Den senaste 3-månadersperioden har jag inte legat på några fina resultat - långtidssockret har legat på i snitt över 20.
Det är skyhögt det.
Farligt.

När jag besökte sköterskan senast och fick reda på de alarmerande värdena tog jag tag i det jag slarvat mest med - medicinerna.
På mindre än en vecka har jag sjunkigt i värden och i dag var jag nere på finfina 5,3 - fullständigt normala värden för en normal människa utan diabetes.
Känslan i morse när jag såg den provstickan var sprudlande glädje.
Det var inspirerande att läsa av.
Jag tog till och med kort på stickresultatet.

Hoppas jag kan hålla den här nivån nu - det känns ju naturligtvis bättre i kroppen också.
Och jag blir gladare.
5 komma 3 helt enkelt! :)

// Dennis

Kommentarer


Kommentera inlägget här: