Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Vi längtar efter bad

Kategori: Barn & Familj

Nu har jag haft tre hela dagar som pappaledig tillsammans med bara Noah.
Det har aldrig hänt tidigare.
Han är helt underbar killen.
Noah tittar på mig med glittrande ögon och ler lite.
Ja.
Då vet jag att det är bus på gång.
Och lillälsklingen tycker det är SÅÅÅÅ roligt.
Hans skratt gör vem som helst glad.
Och när han på ett gulligt sätt spänner ögonen i någon främmande människa, oftast personer i pensionsåldern eller små barn, och säger "Häij".
Det är så vansinnigt gulligt.
Aldrig tidigare har det varit ett sånt kram- och puss-kalas som det är nu.
Noah ska pussas mest hela tiden.
Lilla goa Noah.
Och vem skulle säga nej till den chansen till gos.
Tyvärr har vädret varit, som Lovisa skulle ha sagt, skitväder.
Men vi längtar efter bad, jag och Noah.
Massa bad - på badstrand.
Att gå in i ett badhus mitt i juli, det gör jag bara inte - då kan vi lika gärna bada i jaccuzin hemmavid.
Vi har trevligt och kul tillsammans, men visst vore det underbart om Anette också hade semester nu.
Då kunde vi göra saker tillsammans, alla tre.
Men på ett sätt njuter jag av tiden med Noah också.
Det är en tid jag aldrig får tillbaka.
Därför vill jag ta tillvara på dessa två veckor vi har, han och jag.
Pappas lilla goa Noah.
 
Att vara med pappa när
han är pappaledig är fest-is.
 
// Dennis

Kommentarer


Kommentera inlägget här: