Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Riktigt nöjd med kontoret

Kategori: Barn & Familj

Bombnedslaget har förändrats till ett fullbordat kontor/bibliotek.
Anette sa det så klockrent:
"Nu kan man ju gå här inne."
Och det stämmer.
 
Visst finns det fortfarande mycket sorteringsjobb kvar att göra men nu går det att arbete där inne och det går att sitta och mysa i min "Liverpoolhörna".
Där är det tänkt att man ska kunna luta sig tillbaka, ta en kaffe eller annan dryck och varför inte lyssna på gamla goa vinylskivor.
Samtal ska föras i den hörnan och gärna om fotboll - men även högläsning av läxor blir det perfekt för.
 
Nu är både databordet och skrivbordet rent från allt bråte och därmed finns den där ytan jag längtat efter sedan vi flyttade in.
Nu ska det börja produceras ordentligt med texter - både reportage och böcker.
 
Samtidigt som resterande sortering ska genomföras efter hand.
Nu trivs jag.
 
Skrivbordet inför städningen.
 
Arbetsplatsen efter städningen. Lägg märke till den fina röda gardinen jag fått
sydd av svärmor. Och statyetten jag fått efter morfar.
 
Liverpoolhörnan med två fåtöljer och härligt dekorerade väggar.
 
// Dennis

Kommentarer

  • Ninni säger:

    Ja ser betydligt trevligare ut=)

    Krama Anette och barnen från mig
    /Ingegerd

    2012-12-27 | 11:05:24
    Bloggadress: http://www.ninni.blogg.se
  • farmor säger:

    Det såg mycket bättre ut än förut, kanske man kan provsitta där nån gång!

    2012-12-27 | 22:20:48

Kommentera inlägget här: