Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Helst så lite plats som möjligt

Kategori: Barn & Familj

Storstädat, kört säckvis med julklappar och skurit sallad till ett kompani - det var min dagen före doppardagen det.
Nu är det snart jul på riktigt.
Men Lovisa saknas - hon är den enda som inte är med oss i år.
För mig känns det oerhört tomt och ensamt.
Hon fattas mig.
Under söndagens sista timmar får vi besök från Kil/Åre som ska tillbringa uppesittarkvällen med oss.
Totalt blir vi fem vuxna och fem kids - men ingen Lovisa.
Hoppas kvällen blir som jag hoppats på.
Jag tycker om julen om jag får ta så Lite plats som möjligt - bara vara.
Att ta plats trivs jag inte med - jag tycker bäst om när alla är på samma nivå.
 
I morgon är det julafton, det ska bli jättemysigt att äta gott, se Kalle Anka, dricka något gott som till exempel julmust light, kanske lite choklad å nötter, och se kidsens ögon vid julklappsutdelningen. I dag såg jag granen för första gången och den var stor och fin - överallt hängde barnens olika årliga julkulor som av tradition alltid köps in.
Det är en bra sed som gör klädseln av granen ännu mer speciell.
 
På juldagens förmiddag kommer Lovisa hem, men då försvinner Sanna och Hugo i väg.
Eftermiddagen tillbringas med god mat och julklappsutdelning i första hand till Lovisa i Kil.
 
Sen är det över... och en ny storstädning väntar...
 
Ha nu en riktigt God Jul från kvällen den 23:e till kvällen den 25:e...
 
Ps. Önskar jag hinner se Karl-Bertil och någon trevlig film på julaftonens kväll.
 
// Dennis

Kommentarer

  • Ninni säger:

    Hoppas Julafton blev bra trots att inte dottern var med.

    God Fortsättning =)

    2012-12-25 | 10:51:29
    Bloggadress: http://www.ninni.blogg.se

Kommentera inlägget här: