Fam Johansson-Hall-Rosendahl

En vän har gått ur tiden

Kategori: Fotboll

Segol Pehrson har avlidit - en vän har gått ur tiden!
Arvikamannen var en stor Degerforssupporter, kanske den största supportern jag mött, och han blev min vän.
Alltid dagen efter match ringde han för att diskutera Degerfors - om han väntade någon dag blev jag orolig att det hänt honom något.
Nu kommer det inte längre något telefonsamtal eller något mail - det känns tomt.
En gång fick jag förmånen att träffa honom. Givetvis skedde det mötet på Stora Valla - och det var inför en match. Han var så glad att han hade tagit sig hela vägen från Arvika till Degerfors. Det var en av vårsäsongens matcher, och det blev hans sista på plats. Resten av matcherna följde han via radio, everysport eller tv - sen ringde han alltid för att få min syn på hur matchen varit.
Han sa alltid att han längtade efter att höra mig skrika "Mååååååååål" så att det hördes genom radion eller tv-rutan.
Han var en fin man.
Efter en operation på onsdagsförmiddagen somnade Arvikamannen och den stora Degerforssupportern in på Centralsjukhuset i Karlstad.
Segol Pehrson blev 80+.
 
// Dennis

 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: