Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Lindos

Kategori: Barn & Familj

Jag har ett svagt minne av att jag för ungefär hundra år sedan såg filmen "Den blå lagunen".
Vad den handlade om och hur den slutade minns jag inte.
Men utsikten från Lindos klippor fick mig att tänka på filmens titel - bedårande vackert.
Vi gjorde Lindos och de visste hur de skulle ta hand om turisterna. Över de smala, smala vägarna hängde skynken som lurade solen, i butikerna var det svalt och inbjudande.
Byn var mysig med sina vita hus, nästan som inspelningsplatsen av "Systrar i jeans" (som jag aldrig sett men väl hört talas om, många gånger).
Värmen var outhärdlig och upp emot fem grader varmare än vid t.ex. Lardos. Bergen var orsaken till värmeskillnaden. I dag var det alltså över 40 grader varmt i Lindos, vid hotellet "bara" 37 grader.
Gissa en gång om det skönt att komma tillbaka och dyka ner i den svalkande poolen.
Under kvällen gick vi på ett slags spa, där vi körde ner fötterna i ett varsitt akvarium. En slags doktorfisk från Asien kryllade direkt runt fötter och ben och började suga.

// Dennis

Kommentarer


Kommentera inlägget här: