Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Stanna upp

Kategori: Barn & Familj

I går började vi ett nytt försök med att hålla extra koll på matintaget.
Vi gjorde en matsedel för hela veckan.
Det underlättar både planering, ekonomin och vetskapen om vad som slinker ner.
Återigen görs försöket efter att jag varit och träffat diabetessköterskan.
Som vanligt har jag inte varit tillräckligt skötsam.
För dig som inte vet så har jag diabetes - typ 2.
De bästa medicinerna är motion och kost.
Båda har det varit lite si och så med.
Men nu görs det ett nytt försök till bättring.
Och för att klara av det behövs det inte mer uppmaningar utan snarare idéer och positiva tankar.
Det blir liksom enklare då.



Allt slit med alla tankar kring diabetes, arbete och förberedelser inför visning och försäljning av vår bostad har gjort det svårt att stanna upp.
Stanna upp och bara njuta in tankarna om att vår familj snart ska flytta till ett större boende.
Till hus.
Det blir första gången som jag någonsin bor i hus.
Eget hus, vårt hus.
Bara det är en ny utmaning.
En spännande utmaning som också kräver en hel del utöver det jag tidigare varit van vid.
Just nu har jag stannat upp och verkligen njuter av tankarna över att vi är samlade under ett och samma tak.
Vårt hus.
Våra fruktträd.
Vår trädgård.
Varsitt rum till barnen och ett normalstort sovrum till mig och Anette.
Luft.
Inte alls lika trångbott som vi har det i dag.
Ett stort steg mot vår framtid tillsammans.
Nu, snart, är mellanlandningen avslutad.
"Planet" är tankat.
Vi lyfter snart mot framtidens toppar.
Det är en härlig tanke.

Förresten.
I dag hörde jag en riktigt rolig fräckis, ordentligt fräck.
Den gick så här......
Nej, inte i det här forumet.
Men roligt var det.



// Dennis

Kommentarer


Kommentera inlägget här: