Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Engelska - inte för nybörjare

Kategori: Barn & Familj

Att börja nian minns jag var en häftig känsla.
Det är också en känsla av en lättnande suck att det är sista året.
Men det man glömmer bort är att när nian slutar så börjar nästa grej.
Oftast handlar det om gymnasiet.
Och inför gymnasiet är det viktigt att jobba sig till bra betyg.
Det tror jag Sanna är både medveten om och kommer att fixa.
Så bra hon bara kan åtminstone.
Nytt för mig var att man i nian kan välja bland annat engelska på en mer avancerad nivå. Som jag uppfattat det hela så läser man engelska extra och/men på gymnasienivå - det vill säga gymnasieettans engelska.
Det gör Sanna och de började med det i måndags (den 29 augusti 2011).
Jag tycker det är coolt!
Och jag hoppas en dag få användning av hennes engelskakunskaper när jag reser till nordvästra England.
Spännande ska det bli att följa hennes läsår i sista grundskolenivån.


Sanna under mosters bröllop i augusti.

// Dennis

Kommentarer

  • sanna säger:

    men herre...

    2011-09-06 | 07:31:25
    Bloggadress: http://blila.blogg.se/
  • Dennis säger:

    Ja, något måste jag ju skriva om. Att du går en engelskakurs på högre nivå är något du ska vara stolt över. Bilden också! :)

    2011-09-06 | 22:43:20
    Bloggadress: http://blila.blogg.se/

Kommentera inlägget här: