Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Ingen vidare dag i dag

Kategori: Barn & Familj

Den här dagen kunde ha blivit bättre men i dag blev inte mycket rätt - rejäla i-landsproblem.
Redan i morse skulle några av de första julklapparna köpas in, men det blev inte alls som det var tänkt. Det löste sig till 50 procent, så det kanske jag får vara glad över.



Lämnade in bilen för femtioelfte gången till Toyota. Kanske hittar de felet den här gången, jag vågar inte ens hoppas längre. Det komiska var att jag fick en lånebil i modell mindre än hundkoja och killen sa "se till att tanka den ungefär lika mycket som du gör av med". När ska Toyota betala den bränsle vi gör av med för att ta oss till dem varenda gång?



Efter jobbet var jag helt slut och förslaget var att äta ute. Egentligen orkade jag verkligen inte bege mig ut någonstans men Ikea fick det bli, det är billigast. Okej, tänkte jag det är ju pizzabuffé på vardagarna - men ingen av bitarna föll mig i smaken (alla sorterna innehöll lök, det räcker att beskriva det på det viset), så var den middagen mer eller mindre förstörd (jag är sjukt trött på deras köttbullar och torra köttbit). Det positiva var att jag inte åt någon pizza, det blev åtta köttbullar istället - och inget mer.



I dag är det löningsdag för alla, utom för mig. Normalt är det lön för mig i dag också men inte den här gången. Tomt i plånboken som vanligt vid den här tiden och inga pengar insatta på kontot.

Det hände faktiskt en hel del ytterligare under dagen.
Tung dag!
Många i-landsproblem på en gång blev det.



// Dennis

Kommentarer


Kommentera inlägget här: