Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Rekordsnabb flytt och extra skön seger

Kategori: Barn & Familj

Nu är det vecka 47 och därmed är föregående vecka passerad.
Som vi längtade efter vecka 46 och lördagen den 19 november.
Jag är verkligen stolt över min hustrus insats under veckan. Hon har kört grejer, plockat grejer, kört och hämtat barn etc. etc.
Hennes insats har varit guld värd och det är befogat att vara extra stolt över henne - även om det faktiskt inte går att bromsa henne. :)
Under flytt-lördagen gick det otroligt fort, kanske mycket på grund av ovanstående och att jag mer eller mindre tömde två stora förråd under veckan.
Vi startade klockan 09.00 och 13.30 hade vi flyttat klart, inklusive matpaus.
Grymt effektivt arbetat av alla inblandade och jag är så tacksam för all hjälp vi fått under veckan, men även inför flytt-veckan (och jag vet att Anette också är det).

Under veckans arbetsinsats medverkade förutom jag och Anette (Noah, Lovisa, Hugo och Sanna) - ett stort tack till:
Albin, Alicia, Andreas, Carina, farmor och farfar, Frida, Hansa, Håkan, Jörgen, Kerstin, mormor och morfar, Rolf, Tobias, Victor.
Efter att flytten blev klar vid 13.30-tiden satte jag och Anette i gång med att röja upp lådor - jag höll på till klockan två på natten, Anette körde på tills hon stupade i säng vid tolvtiden.
Drygt 40 lådor var då avverkade och fler finns det.

Arbetet med att ställa i ordning hemmet fortgår säkert flera dagar/veckor till, men redan nu har vi kommit väldigt långt.
Anette sa under söndagen: "nu ser det ut som att vi bott här i tio år redan"... och till viss del hade hon helt rätt i det.
Sängarna, sofforna och matborden är på plats - det gör väldigt mycket (extra tack för hjälpen att skruva ihop sängar och soffa, det sparade mycket kraft och tid).
Kom snart förbi på fika!

Ps 1. Jag tycker att det är extra skönt att Liverpool vann den första matchen som jag såg i nya huset under söndagskvällen. Att vinna borta mot Chelsea (1-2) på Stamford Bridge är en toksvår uppgift men känns nuförtiden extra skönt och då pratar jag inte bara om att Torres och Meireles spelar i Londonklubben: Victor har Chelsea som favoritlag. ;)

Ps 2. Förmodligen får jag, som vanligt, äta upp fotbollssnacket senare - därför passar jag på att njuta extra mycket just nu. Victor? Det är väl okej? 1-2 (!), och sista målet med tre minuter kvar av en högerback som förnedrade er vänsterback med en skön tunnel innan han kallt passerade er tama keeper!!! :D

Ps 3. Kanske kompletterar Anette blogginlägget med bilder senare eller en annan dag.

Återigen, stort tack för all hjälp vi fått och får!

Kram Dennis

Kommentarer

  • Ninni säger:

    OJ vad ni har slitit..



    Ja jag kan tänka mig att Anette farit fram som en Duracellkanin=)



    Kram Ingegerd

    2011-11-23 | 08:43:27
    Bloggadress: http://ninni.blogg.se/

Kommentera inlägget här: