Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Kalsongbyrålådor till förbannelse

Kategori: Barn & Familj

Två ton kläder.
Tre byrålådor.
Plus några mindre kalsongbyrålådor.
Kläder är förmodligen det värsta jag vet.
Inte att bära, för det kan vara trevligt att klä upp sig och allt det där (ja, ni fattar)...
Att riva ut alla kläder under en flytt för att sedan vika ihop och i värsta fall stryka för att leta en ny plats.
Det finns roligare saker att göra måste jag få säga.
Förmodligen går det liiiite bättre om jag trots allt får klaga lite.
Kläder ÄR skittråkigt - i alla fall mina egna.
Oftast har jag inga problem med att hänga på Kappahl, H&M, Lindex (you name it)... det kan till och med vara så att jag kan tycka det är rogivande.
Barnkläder är skitkul.
Utom när man ska hänga upp tvätten - det får plats så himla mycket barnkläder i en tvättmaskin, det tar ju aldrig slut.
Nej, kläder är definitivt inte min grej.
Då sätter jag hellre upp tavlor, lampor och håller på med logiska saker.
Ja, faktiskt så skottar jag hellre snö, än håller på med mina egna.


Symbolisk bild. (Galgarna är inte våra - google är bra)

Lådor har vi också till förbannelse.
Visserligen är de flesta placerade på nya kontoret så att man inte kan röra sig och plocka upp lådorna.
Barnen har också 1-2 lådor på sina rum som ännu inte kunnat plockats upp.
Det är väldigt mycket lådor.
De flesta lådorna och blå Ikea-kassarna på nedervåningen har Anette under dagarna "krossat" och betat av en efter en på ett imponerande sätt.
Jag fick undan drygt 20 lådor första kvällen bara på kontoret/biblioteket - drygt 15 kvar.
Det är roligare än att hålla på med kläderna.
Kläder tar aldrig slut.
Det gör lådor.
Att bo i hus är dock väldigt mysigt och jag är övertygad om att när kläderna är på plats och den sista tomma lådan körts till återvinning - då kommer familjen bo och mysa bra i de nya sofforna.

Kram Dennis

Kommentarer

  • Ninni säger:

    Ja hänga tvätt är nog bland det tråkigaste som finns=(



    Men snart är ni klara ska ni se..ha en fin lördag och en fin första advent.



    /Ingegerd

    2011-11-26 | 15:27:59
    Bloggadress: http://ninni.blogg.se/

Kommentera inlägget här: