Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Äntligen husägare

Kategori: Barn & Familj

I dag, måndagen den 14 november 2011 klockan 13.45, höll vi nyckelknippan i vår ägo för första gången.


(nycklarna på bilden har
inget med huset att göra
)


Som vi har väntat på den här stunden!
Sanna inledde direkt under måndagen med att tillsammans med kompisen Alicia måla sitt rum - de var jätteduktiga och hade till och med påbörjat andra strykningen innan det fick bli kvällen.
Fru Johansson Hall körde grejer så det stod härliga till under hela eftermiddagen - ingen tid att spara på här inte.
Jag var på jobbet och självklart längtade jag hem till mitt första hus. Jag mellanlandade lite mellan jobbet och måndagskursen.
Efter kursen bar det givetvis av till huset igen.
Det är SÅ spännande det här.
Vi har köpt vår första gemensamma säng och på torsdag (?) hämtar vi sofforna på Ikea (två 3-sits-soffor)... det kommer bli så mysigt att jobba tillsammans för att skapa vårt hem, vårt hus.
Varje övrig kväll den här veckan kommer jag att köra grejer efter ett förutsagt schema - den logiska planeringen har vi haft tid att fundera kring.
Massor av tid.
I morgon tisdag blir det lådor, lådor, lådor... :)



Nu ÄNTLIGEN får vi börja röra på oss med grejer till det nya boendet.
Noah, Lovisa, Hugo och Sanna får alla varsitt eget rum - bara det är stort!
Och jag får äntligen ett arbetsrum, som även kommer att fungera som bibliotek för filmer och musik.
Julgardinerna är precis i dagarna inköpta... vi kommer kunna rusta för julen redan nu... härliga känsla!



Tur att jobbet är så roligt att dagarna går fort, för jag kommer längta hem ännu mer varje dag för att pyssla med något. Någon tavla upp där, några sladdar som ska fästas där, kratta löv/skotta snö... jag trodde det inte på det här viset men jag längtar verkligen efter att få hålla på.
Bara att få sätta upp tavlan, som vi köpte för snart en månad sedan, kommer vara magiskt.
I dag är jag husägare för första gången, Anette för andra gången - vi har fått nycklarna till vårt hus.
Det är ruskigt stort!

// Dennis

Kommentarer


Kommentera inlägget här: