Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Perfekt arbetsväska

Kategori: Barn & Familj

När vi var i Turkiet i höstas gjorde jag definitivt bort mig.
Hela veckan tittade jag på en väska men köpte den inte.
Visserligen inte i samma kvalité som den äkta varan men den såg likadan ut och kostade där "bara" en hundring svenska.
Sedan dess har jag kikat efter väskan här hemma och sagt till mig själv att den skulle passa perfekt som arbetsväska.
Och den kostar inte hundra kronor.
Lätt att ha med sig, snygg som f..n och många praktiska fack för vattenflaska, pennor, block med mera.
Den jag vill ha har vit text men jag hittar bara väskan med guldtext - om jag inte byter färg förstås.
Men svart ska den vara.

Denna vill jag ha:


Denna får det bli (i framtiden):


I dag smygstartar jag mitt nya jobb på Länstidningen Värmlandsbygden och från och med måndag är det skarpt läge.
Nervöst och spännande på samma gång.
Min första anställning som journalist (bortsett från vikarieanställningar på korta perioder).

// Dennis

Kommentarer


Kommentera inlägget här: