Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Deadlinevecka och lite annat

Kategori: Barn & Familj

Deadlinevecka.
Jag gissar att detta är den sista i detta slaget på ett tag.
Om drygt en månad börjar jag min anställning och då blir det deadline varje dag istället.
Men inte alls på samma sätt som nu.

Den här gången har det gått över förväntan enkelt.
Eller ja...
I dag skulle jag intervjua en tv-profil. Vi gjorde upp tid för telefonintervju men inget svar på över en timme.
Backar han ur - då har jag problem.
Åtta spalt ska den intervjun vara på, det vill säga åtta av tio spalt på ett tidningsuppslag.
En stor intervju med andra och lite enklare ord.
Jag får hoppas på bättre telefonlycka under tisdagen.

Lite bildproblem har jag också.
Men inget som inte går att lösa - för en liten slant (företaget får betala lite).

I kväll jobbar jag live på webben igen.
Det var ett tag sedan sist.
Att live-skriva på plats gör mig inget, men från vardagsrummet är grymt stressande.
Tur att Anette klivit in vid dessa tillfällen som min extra tidtagare.
Ovärderligt.

Noah:
Han växer.
Det syns tydligt, om inte annat kring huvudet.
I morgon, tisdag eftermiddag, ska vi till BVC för vägning igen.

Hugo:
Har varit hos pappa i helgen och får hjälp av morfar att ta sig till bowlingträningen i kväll.

Lovisa:
Har varit hos mamma i helgen. Tränade fotboll i går och får hjälp av farmor och farfar till dansträningen i kväll.

Sanna:
Jagar prao-plats. Jag tror det löst sig nu. Fastighetsskötare, tror jag att det blev till slut. Har spelat två handbollsmatcher i helgen, en vinst och en förlust. I morgon spelar hon en tredje match. Nästa vecka börjar hon och hennes lagkompisar att träna tillsammans med Hellton (eller om det var redan den här veckan).

På lördag beger sig jag, Anette, Sanna och Hugo till Enköping - över dagen.
Förhoppningen är att vara hemma igen till den fjärde deltävlingens start i Melodifestivalen.

// Dennis

Kommentarer


Kommentera inlägget här: