Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Säkert genrep - men ingen titel den här säsongen

Kategori: Fotboll

På lördagskvällen genrepade Liverpool inför kommande helgs ligapremiär. Hemma på Anfield vann The Reds en säker seger med 2-0 mot spanska Valencia (målen inprickade av Carroll och Kuyt).
King-Kenny (Dalglish) luftade väldigt många spelare och Liverpool gjorde en stabil insats mot spanjorerna.
Men.
"Vi" har sjukt långt kvar till den storhetstid som "vi" hade under 1980-talet och i början av 1990-talet.
Inget talar för att Liverpool kommer ta hem någon titel i år heller - "vi" har tillexempel aldrig vunnit Premier League.
Den här säsongen spelar Liverpool inte i Europacuperna och det innebär att allt fokus borde kunna läggas på ligan och de inhemska cuperna (FA-cupen och Carling Cup/Ligacupen).
Störst chans till en pokal under säsongen ser jag att vi har i just cuperna - förmodligen största chansen i Ligacupen.
Men.
Jag tycker ändå att fokus bör ligga på topp fyra, det vill säga en av de engelska platserna i Champions League under säsongen 2012/2013.
Vinner Liverpool ligan den här säsongen kommer jag att tatuera in klubbmärket på den vänstra överarmen - det är förmodligen bara en ligatitel som skulle få mig till att märka kroppen för gott.


Premiär, Premier League:
Lördagen den 13 augusti 2011
Klockan 16:00
LIVERPOOL - Sunderland
TV: Viasat Fotboll

// Dennis

Kommentarer

  • Staffan säger:

    jag kommer att tatuera in klubbmärket nu jag har väntat som du i många år

    2011-11-25 | 22:29:26

Kommentera inlägget här: