Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Lite förflutet

Kategori: Barn & Familj

Bjuder lite på det förflutna livet. Ett helt annat liv än det jag har i dag och som jag "bytte till" för dryga sex år sedan när lillan föddes.
Som bäst blev jag fotbollstränare i division 2 damer, förbundskapten för distriktslaget och förbundstränarutbildningen med Steg 3 (seniorfotboll) som topp.
Ibland kan jag känna suget efter hetluften på den gröna mattan men oftast inte.
Jag var fotbollstränare mellan 1990 (började som 15-åring) och 2005 samt grundade fotbolls- och bordtennisföreningen IF Kil den 8 oktober 1992 - en förening som i dag har två damlag samt sex flicklag från senior division 3 och division 4 till flickor åtta år. 1994 utsågs jag till "Årets ungdomsledare i Värmland" vid förbundets årsmöte som hölls på Fröding Hotel och från 1993 har "min" inomhusturnering IF Kil Cup spelats varje år i december (bland annat har Kim Källström spelat turneringen).
För 21 år sedan kunde det se ut så här under Halmstadslägret (Elitflicklägret)......


Jag har bilden hemma men denna bild är från Värmlands FF's FB-sida.

// Dennis

Kommentarer


Kommentera inlägget här: