Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Tillökning minskade längd

Kategori: Barn & Familj

Kristi Himmelsfärd.

Tänk om jag kunde vinna fem papp på lotto nu på lördag.
Jag behöver inte mer - till detta.
Den här sommaren kommer bli grym. Det har precis börjat vara 20+ i temperaturen.
Då är det snudd på det dubbla i bilen.
Cirka 5 000 går det på att laga AC-systemet.
Nu blåser bilen från fläkten, men bara varmluft.
Det är svalare ute.
Inte konstigt att jag har huvudvärk på jobbet varje eftermiddag. Mitt kontor är som att sitta i solväggen - det är en bastu, minst sagt.
Sen går jag till bilen, samma värme.
Jag längtar redan efter höstens kyligare väder - eller att det ska regna på eftermiddagen om jag är på kontoret.
Eller vinna på lotto.

Vi har blivit med Stiga i dag.

Den gamla trotjänaren dog igår - mitt i klippningen.
Så den fick dö lycklig.
Eftersom "ängen" hemma bara växte och växte fick vi slå till på en begagnad.
En dunderklump.
Minst dubbelt så tung som den gamla, men självdragare.
Inte helt enkel att hantera på vår knäppa gård med andra ord - träd till förbannelse, buskar och massor av rötter.
Men.
En fungerande gräsklippare.
Så i kväll rök det höga gräset.
Och det var en skön känsla må jag säga.

Lite AC i bilen också - så kanske jag klarar ytterligare en värmebölja (över +14 grader).

Kommentarer


Kommentera inlägget här: