Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Debuterat som hundvakt

Kategori: Barn & Familj

I kväll var vi hundvakter, jag, Lovisa och Noah.
Eller kanske mer jag och Lovisa.
Minstingen, han är mer vild än tam och det uppskattade inte Vilda särskilt mycket.
För minsta rörelse eller minsta ljud från Noah skvätte hon till - ännu mer så klart när elefanten Noah satte fart.
Som tur var lugnade han ner sig något efter ett tag.
Matte var på Veronica Maggio hon.
Jag, jag satt eller låg mest på golvet jag.
Det dröjde ett tag sen var vi bästisar, jag och Vilda.
Hon la sig på rygg och ville klias på magen - det var tillit det.
Två gånger bar jag henne, utan minsta protest.
Så fort jag rörde mig skulle hon kika vad jag gjorde och ofta kom hon fram som en katt ungefär och strök sig mot mina ben - då ville hon bli klappad eller kliad på, det tyckte hon om.
Så nu är vi vänner jag och Vilda - första gången vi sågs ville hon inte sluta skälla på mig.
Hon påminde då mest om min fru ( 😉 )!

// Dennis (numera frivillig plasthusse)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: