Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Händelserik tid

Kategori: Barn & Familj

För en månad sedan gick jag av någon anledning in på arbetsförmedlingens hemsida. En enda annons klickade jag på, ett extrajobb på Bufff. Timanställning vid behov. Jag läste om organisationen och blev helt såld. Detta var dagen innan sista ansökningsdagen, jag hade verkligen inte tid att sätta mig och göra cv och personligt brev, jag skrev rätt och slätt några få rader i ett mail.

Ett par dagar senare ringer de och vill träffa mig. Något bra hade jag nog förmedlat på de få raderna. Det kändes fantastiskt bra att vara där. Intervjuerna skulle hållas i tre dagar.

Några dagar senare, fick jag ett nytt samtal där de ville samla ihop de fem som gått vidare för en informationsdag. Så igår var vi där, en innehållsrik och spännande dag. Och jag föll ännu hårdare för organisationen och de som jobbade där som verkligen brann för sina jobb.

Så av drygt 40 sökande var vi fem förväntansfulla personer kvar. Kände mig lite liten, de andra hade mer utbildning och i mitt tycke bättre erfarenhet.

Så idag, strax efter lunch ringde de. De erbjöd mig ett vikariat på 60%! Jag blev överlycklig! Redan till veckan gör jag min första dag. Det här ska bli så spännande och utvecklande.

Jag får också då möjlighet att bygga upp mitt företag i lugn och ro, utan stress.

Så på måndag är min första dag på HelhetsCentrat där jag kommer arbeta med mitt egna företag som Holistisk behandlingsterapeut och samtalspartner. Och på onsdag är min första dag på Bufff där jag kommer arbeta med barn till frihetsberövade.

Ni anar inte vad jag ser fram emot allt spännande jag har framför mig!

http://bufff.nu/

// Anette

Kommentarer


Kommentera inlägget här: