Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Lite av varje

Kategori: Barn & Familj

Under den gångna helgen debuterade Anette som utställare. Hon gjorde det på idylliska hembygdsgården i Smedjebacken där man för åttonde året i rad genomförde sin Hälsomässa.
Jag hoppas att Anette själv vill berätta i ett blogginlägg hur helgen varit och vad det gett henne inför framtiden.
 
Hugo har återigen varit i väg och skjutit på skjutbanan mellan Forshaga och Deje. Han gillar det oerhört mycket och får dessutom ta med sig en kompis framöver, om han vill.
Förhoppningsvis vill Hugo bli medlem i föreningen och få mer kontinuitet i skjutningen - han är definitivt ett ämne inom sporten. Vem vet, kanske ser vi honom i olympiska sammanhang om fyra år. Om Hugo själv vill finns faktiskt den möjligheten.
 
Våren och försommaren innebär en sportintensiv period för Lovisa. Det ska spelas seriematcher, cuper, tränas och hon ska vara med på två fotbollsläger.
Kommande helg blir det handbollscup i Hallsberg, för andra året i rad. Anette, Noah och jag hänger med och övernattar på Rasta i Laxå. Jag kommer avvika under lördagseftermiddagen under några timmar, för det ska spelas fotboll på Stora Valla.
 
Anette och Sanna åker till de grekiska öarna i höst - nu är det klart att jag ska få möjligheten att debutera på Wembley, London. Inte som spelare, artist eller speaker - men väl som åskådare.
Lördagen den 6 augusti spelas den sista matchen i International Champions Cup, en försäsongsturnering och just den här matchen spelas endast en vecka före seriestart - vilket borde innebära att klubbarnas managers väljer att ställa bästa manskap på banan.
Vilka möts?
Jo, det gör LIVERPOOL-BARCELONA...
Och jag tar Lovisa med mig (vi reser 5-7/8 Landvetter-London Stansted-Landvetter).
 
Tråkigt besked i dag... min Toyota kan vara inne på sista versen... katten måste bytas och sett till bilens värde är det troligen inte värt det... hon får vara med så länge det går - men senast i september måste beslut fattas.
Tungt och tråkigt besked... men men... bara att kämpa på lite till...
 
Just nu har jag fått in en liten liten fot på Värmlands Idrottsförbund - jag hoppas verkligen att den foten blir både större och kan bli till ben... för tillfället handlar det om integration - det är spännande och kan alltså bli lönsamt.
Samtidigt letar vi lokal för Anettes verksamhet - med lokal kommer hennes (blivande) företag att växa. Jag tror definitivt att vi snart är på fötter igen - vi kämpar på bra, båda två...
Ps. tur också att vi får så mycket fin hjälp med barnen! Så att vi faktiskt kan utveckla oss.
 
Noah han ser fram emot att få träffa Pippi.
Hugo längtar efter Rasmus miljö.
Och Lovisa ser nog mest fram emot Ida och Emil.
Jag, jag ser mest fram emot hela den fantastiska miljön i tant Astrids sagopark.
 
Så, nu har jag hintat lite om vad som är på gång denna EM-, OS- och Copa America-sommar.
Det blir förhoppningsvis mycket grillat i sommar... och massor av bad...

// Dennis

Kommentarer


Kommentera inlägget här: